خانه / اخبار / اولین مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی شمالغرب در تبریز افتتاح شد

اولین مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی شمالغرب در تبریز افتتاح شد

با حضور نماینده وزارت دفاع و نمایندگان معاونت تحقیقاتی نیروهای مسلح ،جانشین فرمانده سپاه عاشورا و رییس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی اولین مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی شمالغرب کشور در تبریز به نام شهید طهرانی مقدم افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی سزمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذ ربایجان شرقی، سردار اصغرعباسقلیزاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا در مراسم افتتاح این مرکز، ایران اسلامی را کشور بی نظیری دانست که با نوآوری در بسیاری از صنایع دفاعی و نظامی زبانزد شده است.

وی ادامه داد: اگر پیشرفت های صورت گرفته بین کشورهای آمریکا، ژاپن و تعدادی دیگر از کشورها را با جمهوری اسلامی مقایسه کنیم مشاهده می شود توسعه و پیشرفت آنها در طی ۱۰۰ سال صورت گرفته ولی ایران اسلامی ما بعد از پیروزی انقلاب از صفر شروع کرده و به این توسعه و  پیشرفت دست یافته و اکنون  تجهیزات توسعه یافته نظامی و دفاعی تولید می کند.

 

جانشین فرمانده سپاه عاشورا پیشرفت های به دست آمده را مدیون تلاش های شبانه روزی متخصصان و دانشمندان داخلی ذکر کرد و افزود: دستیابی به تکنولوژی ساخت تجهیزات پزشکی، مهندسی، صنایع ارتباطات، صنایع دفاعی و نظامی در سایه مجاهدت های فرزندان متخصص این آب و خاک است به طوری که از نظر پیشرفت های علمی در رتبه هفتم دنیا قرار داریم، در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خبری از این پیشرفت ها نبود.

 

سردار عباسقلیزاده با اشاره به تلاش دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: در حالی که بعد از پیروزی انقلاب درگیر جنگ و سپس تحریم های ناجوانمردانه بودیم ولی اکنون در صنایع تبدیلی و دفاعی و نظامی در منطقه حرف اول را می زنیم.

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی قدمی برای راهیابی به تکنولوژی هایتک در دنیا است و استان آذربایجان شرقی مثل سایر فعالیت هایی که از خود نشان داده است در این زمینه نیز پیشگام است.

 

نادر ارسلانی، رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی نیز در مراسم افتتاح و راه اندازی مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی شمال غرب کشور گفت: سیاست سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به رویکرد خصولتی است یعنی در بحث مردمی کردن فعالیت ها و سپردن آن به بخش خصوصی پیشگام هستیم چرا که مجموعه ما نقش حمایتگری دارد.

 

 وی ادامه داد: وقتی بخش خصوصی وارد عرصه فعالیت های تولیدی در عرصه دانش بنیان ها و صنایع دفاعی می شود نقش آفرین بوده و ما نیز در راستای  فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و نهضت نرم افزاری آنها را حمایت می کنیم. از آن جایی که سیاست ها و دیدگاه های بخش خصوصی به پایداری آن کمک می کند  بنابراین تقویت و حمایت از بخش خصوصی راهبرد اساسی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به تجربه برخی از کشورها در  راه اندازی بنگاه های کوچک اقتصادی اظهارداشت:مطالعه موردی تاسیس و راه اندازی بنگاه های کوچک اقتصادی  در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی نشان می دهد راه اندازی این نوع کارگاه ها برای بیش از 17 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:  در کشور خودمان نیز از طریق  تاسیس و راه اندازی مراکز رشد می توان به این امر مهم دست یافت. در این راستا طرح« هر پایگاه یک هسته فناوری» نوشته شده است که  با اجرایی شدن این طرح فرآیند ایده به ثروت عملیاتی شده و اشتغال پایدار نیز ایجاد می شود.

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با اظهار تاسف از تعداد انبوه فارغ التحصیلان بیکار خاطرنشان کرد: متاسفانه 20 هزار نفر از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی بیکار هستند ، اگر این مراکز رشد و فناوری و کارگاه های کوچک راه اندازی شود این فارغ التحصیلان به سرعت می توانند ایده های خود را به ثروت تبدیل کنند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …