خانه / اخبار / افتتاح اولین مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی در تبریز

افتتاح اولین مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی در تبریز

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی از افتتاح اولین مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی به نام شهید طهرانی مقدم در 6 اسفندماه جاری در تبریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ، نادر ارسلانی با اعلام این خبرگفت: از آن جایی که استان آذربایجان شرقی یک استان صنعتی بوده و دارای واحدها و صنایعی است که در این زمینه فعالیت می کنند و علاوه بر آن ظرفیت تولید قطعات دفاعی را  نیز دارد بنابراین ضروری است که مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی نیز در این شهر راه اندازی شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی و نظامی شهید طهرانی مقدم نیازمندی های صنایع دفاعی و نظامی بنا به درخواست آنها تامین می شود و علاوه بر آن می توانیم نیازهای خود را کاربردی کنیم.یعنی محصولات تولیدی در  مرکز رشد و تحقیقات صنایع دفاعی در بخش های مختلف کاربردی شود و این مزیت و قابلیت ویژه ای برای استان آذربایجان شرقی محسوب می شود تا محصولات منحصر به فرد تکنیکی و تخصصی تولید کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی اظهارداشت: علاوه بر تولید و تامین نیازهای صنایع دفاعی، محصولات و قطعات مورد نیاز سایر واحدهای تولیدی و صنعتی نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یک مجموعه حمایتگر است خاطرنشان کرد: اعتقاد کل مجموعه ما به رویکرد خصولتی است یعنی در بحث مردمی کردن فعالیت ها و سپردن آن به بخش خصوصی پیشگام هستیم چرا که مجموعه ما نقش حمایتگری دارد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …