خانه / اخبار / معرفی تعدادی از اساتید برجسته عضو کارگروه های سازمان بسیج علمی، در مناصب برجسته علمی استان

معرفی تعدادی از اساتید برجسته عضو کارگروه های سازمان بسیج علمی، در مناصب برجسته علمی استان

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی، سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی همواره تلاش کرده است  با پویا نگه داشتن فضای علمی و پژهشی استان و و نیز شبکه سازی موثر از اساتید، نخبگان و حمایت از جوانان مخترع و مبتکر، عرصه پیشرفت و ترقی را برای این افراد فراهم سازد.

در این گزارش به معرفی تعدادی از اساتید برجسته عضو کارگروههای سازمان بسیج علمی می پردازیم که در اثر تلاشهای بی وقفه در مناصب برجسته علمی استان نیز قرار گرفته اند

 

دکتر بخشعلی معصومی، رئیس دانشگاه پیام نور استان و عضو کارگروه شیمی سازمان بسیج علمی استان

معصومی 26 مهر 1395 به منصب ریاست دانشگاه پیام نور استان انتخاب شد و در سال 1394 به عنوان پژوهشگر برتر در حوزه علوم پایه انتخاب شده بود.

وی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز تبریز بوده و استاد تمام این دانشگاه در رشته  شیمی است.

 

دکتر عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و عضو کارگروه آموزش و پژوهش سازمان بسیج علمی استان

جوانپور دارای دکتری فلسفه محض از واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد واحد تبریز می باشد و در 13 آبان 1396 به منصب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان انتخاب شد و از سوابق مدیریتی وی می توان به ریاست دانشگاه آزاد ارومیه، مدیریت مرکز اسناد ملی شمالغرب و… اشاره کرد.

 

دکتر عبد الرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری استان و مسئول کارگروه محیط زیست سازمان بسیج علمی استان

 

واعظی فارغ التحصيل دكتراي  رشته هیدروژئولوژی از دانشگاه شیراز میباشد و  در سال های 1393، 1395 و 1396 به عنوان  پژوهشگر نمونه دانشگاه تبریز انتخاب شده  و  مدیریت گروه علوم زمین دانشگاه تبریز، رئیس اداره ارتباط با صنعت، مالکیت فکری و کارآفرینی دانشگاه تبریز و همچنین ریاست کمیته کارآفرینی دانشگاه تبریز و دبیر شورای مالکیت فکری دانشگاه تبریز را در کارنامه دارد.

 

 

مهرداد امامی، مسئول بنیاد نخبگان استان و عضو کارگروه مهندسین سازمان بسیج علمی استان

امامی دارای مدرک دکتری در رشته  مهندسی عمران (گرایش ژئوتکنیک) است و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی سهند تبریز را در کارنامه دارد.

 

دکتر حسن منیری فر رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان و عضو کارگروه کشاورزی سازمان بسیج علمی استان

 

منیری فر ریاست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و سرپرستی مرکز آموزش جهاد كشاورزي استان را در کارنامه دارد.

 

دکتر علیرضا دهناد، معاون منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و مسئول کارگروه کشاورزی سازمان بسیج علمی استان

  

دهناد، عضویت هیت علمی دانشگاه تبریز، معاون آموزشي دانشجويي مركز آموزش جهاد كشاورزي استان و عنوان محقق برتر مراكز تحقيقات دامپزشكي کل كشور را در کارنامه دارد.

 

دکتر حسن رسولی سقای،معاون پژوهشی دانشگاه آزاد تبریز و عضو کارگروه مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده سازمان بسیج علمی

رسولی سقای دارای مدرک فوق دکتری ادوات اپتوالکترونیک از دانشگاه تبریز است و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را عهده دار است، وی ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، مدیر گروه ارشد مهندسی برق الکترونیک، دبیر شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی را در کارنامه دارد و از سال 94 تا 96 معاون فناوری منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز بوده است.

 

دکتر حامد علی پور بنائی ،ریاست دانشکده فنی و مهندسی  دانشگاه آزاد تبریز و عضو کارگروه مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده سازمان بسیج علمی

 

 

ایشان که دکتری برق – الکترونیک از دانشگاه سراسری تبریز هستند ، مدرک  کارشناسی ارشد خود را در رشته ی برق الکترونیک ، در دانشگاه سراسری گذراندند .
همچنین دکتر علیپور بنائی در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه « طراحی و شبیه سازی ترانزیستورھای کاملا نًوری با کریستال ھای فوتونیکی» و در مقطع دکتری تخصصی « طراحی، مدلسازی و شبیه سازی دیمالت یپلکسرھای تمام نوری مبتنی بر کریستال ھای فوتونیکی برای اھداف DWDM مخابراتی» پایان نامه های خود را ارائه کردند.
وی در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ ، بعنوان مدیرگروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و سپس در از سال   ۱۳۹۳  به عنوان معاون دانشکده فنی و مهندسی  ، عضو شورای آموزشی دانشگاه ، عضو شورای پژوهشی گروه مهندسی برق ، عضو شورای آموزشی گروه مهندسی برق و  عضو شورای پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی مشغول فعالیت بودند.
ایشان هم اکنون عضو کارگروه تخصصی مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده استان آذربایجان شرقی را برعهده دارند.

 

دکتر صالح اشرفی، مدیرگروه فیزیک دانشگاه تبریز و مسئول کارگروه فیزیک مکانیک سازمان بسیج علمی استان

 

وی دارای دکتری مهندسی هسته ای از دانشگاه لیوبلیانا و انستیتو ژوزف استفان می باشد

 

 

دکتر رضا محمدی، مدیرکل دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز و عضو مرکز رشد نانو فناوری شهید چمران سازمان بسیج علمی استان

 

 

دکتر محمدرضا شبگرد، رئیس دانشکده فیزیک مکانیک دانشگاه تبریز و عضو کارگروه فیزیک مکانیک سازمان بسیج علمی استان

شبگرد، از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز می باشد.

 

دکتر جعفر رازقی، مدیرگروه زیست فناوری دانشگاه تبریز و مسئول کارگروه زیست فناوری سازمان بسیج علمی استان

وی دارای دکتری بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی  بوده و مدیریت گروه علوم گیاهی دانشگاه تبریز را در کارنامه دارد

 

دکتر علی بهادری، معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان و مسئول کارگروه شیمی سازمان بسیج علمی استان

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …