خانه / اخبار / مسئول کارگروه محیط زیست سازمان بسیج علمی به سمت ریاست پارک علم و فناوری استان منصوب شد

مسئول کارگروه محیط زیست سازمان بسیج علمی به سمت ریاست پارک علم و فناوری استان منصوب شد

دکتر عبدالرضا واعظی مسئول کارگروه محیط زیست سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا به سمت ریاست پارک علم و فناوری استان منصوب شد و از زحمات دکتر حسین پورفیض قدردانی شد.

 

در ادامه مصاحبه با ریاست جدید پارک علم و فناوری استان را خواهید خواند:

عبدالرضا واعظی، در مصاحبه با خبرنگار سازمان بسیج علمی با تاکید بر اهمیت تبدیل علم به ثروت تصریح کرد: علمی بهتر است که تبدیل به ثروت شود، چنانچه امروزه در دنیا منشاء قدرت علم است و دیگر تسلیحات  منشاء قدرت محسوب نمی شود.

 

وی ادامه داد: در نقشه جامع علمی کشور نیز بر همین امر تاکید شده است و نظر متخصصان نیز حاکی از این است،علمی که نتواند ثروت تولید کند ابتر است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان از تشکیل شبکه فناوران در استان خبر داد و عنوان کرد: شبکه فناوران استان، جهت ایجاد حلقه وصلی در جامعه علمی استان و ارتباط دادن این جامعه با صنعت از اهداف پارک علم و فناوری می باشد و ما اطلاعات جامعه علمی استان را طبقه بندی، شناسایی و جمع آوری خواهیم کرد.

 

وی نیز از راه اندازی نظام جامع پیشنهادات خبر داد و اظهار کرد: سامانه ای راه اندازی می شود و تمامی پیشنهادات و ایده های افراد و شرکت ها جهت ارتقا  بهره وری و افزایش درآمد در آن ثبت می گردد.

 

واعظی از پارتیشن بندی و محدود کردن شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری و جاهای دیگر انتقاد کرد و گفت: باید شرکت ها به صورت لابی با هم در ارتباط باشند.

 

وی ویژگی بارز دانشگاه خوب را کارآفرین بودن آن دانشگاه دانست و خاطرنشان ساخت: سیاست دانشگاه های مطرح دنیا، ایجاد یک دانشگاه کارآفرین است که  در کنار آموزش و پژوهش به امر کارآفرینی نیز اهمیت ویژه می دهند و مبنی به راه انداختن چرخه تبدیل علم به ثروت است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان نیز از ایده ساخت ساختمانی جدید برای پارک علم و فناوری مطابق با معیارهای به روز دنیا خبر داد.

 

وی تکنوپارک ها را همراه با دانشگاه دانست و افزود:  همین علت باعث شده است که در کشور های دیگر دنیا، تکنو پارک ها  تحت نظارت و حمایت  وزارت علوم هستند.

 

واعظی بالابردن اعتماد به نفس در شرکت های دانش بنیان را از اهداف مهم و چشم انداز های پارک علم و فناوری دانست و گفت: اگر اعتماد به نفس شرکت های دانش بنیان ما زیاد باشد، در تعاملات بین المللی خود و ارتباط با کشور های دیگر موفق تر خواهند بود.

 

 

وی با انتقاد از موازی کاری در برگزاری کارگاه های آموزشی_علمی ابراز داشت: باید با تعاملاتی که جامعه علمی باهم برقرار کنند، جلوی این موازی کاری را بگیرند تا هم افزایی در این راستا ایجاد شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان شهرستان ها را از لحاظ بنیه علمی در حد شهرهای دیگر ارزیابی کرد و گفت: اگر امروز شهر ائلئخچی می تواند در زمینه رباتیک، به رتبه های جهانی دست یابد، شهرستان های دیگر استان نیز حتما از این ظرفیت برخوردار هستند و باید سعی در شکوفا کردن آن داشته باشند.

 

 

لازم به ذکر است، پیش تر از این، دکتر عبدالرضا واعظی مسئولیت کارگروه محیط زیست سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا را در کارنامه فعالیت های خود دارند

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …