خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / گفتگو با یک پژوهشگر برتر حوزه عمران

گفتگو با یک پژوهشگر برتر حوزه عمران

پیمان حیدر ریحانی دانشجوی دکترای عمران ژئو تکنیک دانشگاه سراسری ارومیه است که اخیرا به عنوان نفر برتر مسابقات کشوری بتن در تبریز انتخاب شد .

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،دکتر ریحانی زاده ی کهن شهر مراغه در سال ۱۳۷۲ است ، وی اخیرا به عنوان یکی از نخبگان پژوهشگر پدافند هوایی کشور مطرح شده است و فعالیت های علمی و پژوهشی پشمگیری داشته ، همین موضوع سبب شد تا گفتگوی کوتاهی با این جوان نخبه آذربایجانی داشته باشیم که خواندن آن خالی از لطف نیست .

جناب ریحانی از سوابق علمی و فعالیت هایتان برای ما بگویید :

-با سلام و آروزی قبولی طاعات و عبادات شما ، پیمان حیدر ریحانی هستم یک بسیجی زاده ی خطه ی قهرمان پرور مراغه ، من هم اکنون مسئول خانه نخبگان معاونت علمی ، پژوهشی سپاه عاشورا در مراغه هستم .

در سالهای ۱۳۹۶ تا ۹۸ به عنوان نخبه جوان کشوری بودم و دو کتاب هم دارم که یکی از آنها طراحی بیمارستان در برابر زلزله بود که منتشر هم شده و در کشور ما که یک سرزمین سراسر زلزله خیز است کاربرد بسیاری میتواند داشته باشد .

سال 96 و در دوران خدمت مقدس سربازی در ستاد کل مهندس ناظر پروژه مجتمع مسکونی 254 واحدی ارتش در شمال غرب کشور بودم.

در سال 97 هم نفر برتر مسابقات کشوری بتن در تبریز شدم .

آقا پیمان فعالیت های پژوهشی و تدریس هم انجام میدهید؟

-بلی من حدودا ۱۱ نرم افزار که شامل « autocad. Etabs .safe. civil3d. Arc map . Arc cance. abaqus نرم افزارهای شهرسازی و هوش مصنوعی و … » هستند و در سطح کارشناسی ، ارشد و دکترا تدریس میکنم .

فعالیت های پژوهشی هم ۱۱ مقاله دارم که در دانشگاه های تبریز ، تهران و صنعتی شریف ثبت کرده ام .

عضو محقق و پژوهشگر دانشگاه آزاد مراغه هم هستم .

البته در مورد ابنیه تاریخی در زمینه بحث عمرانی آنها هم پژوهش هایی در دست انجام دارم .

 دکتر ریحانی در مجموعه خانه نخبگان چه فعالیت هایی انجام میدهید ؟

-ما در خانه نخبگان مراغه یکصد و پنجاه نفر عضو داریم .

که متشکل از ده کارگروه هستیم . کارگروه های ما شامل کشاورزی ، عمران ، مهندسی پزشکی ، زیست محیطی و … هستند .

مجموعه ما اسفند ماه ۱۴۰۰ در مجموع بیست طرح که شامل شش طرح دانش آموزی و چهارده طرح از اساتید و اشخاص حقیق و حقوقی بود به معاونت ارسال کردیم که موفق شدیم از مرحله اول داوری تاییده بگیریم .

چندین ثبت اختراع هم بچه های مجموعه داشتند که یکی از آنها جوانه گندم بود که در زمستان 35 سانتی متر در عرض 24 ساعت رشد میکند . همچنین داروی CLA در بخش کشاورزی برای مصرف دام و طیور را به ثبت رسانده اند .

خب آقا پیمان سخن پایانی ؟

-با دانشگاه های آزاد ، سراسری ، دانشکده کشاورزی در زمینه پژوهشی برای عقد تفاهم نامه صحبت های اولیه انجام داده ایم و انشالله بزودی نهایی خواهد شد ، و یک خبر خوب با کمیته امداد امام خمینی مراغه هم یک تفاهم نامه امضا میکنیم برای اشتغال زایی اعضای این مجموعه که در طرح ها و کارگاه های علمی و صنعتی بچه ها جذب و مشغول بکار شوند .

در پایان تشکر میکنم از شما که این گفتگو را ترتیب دادی و همچنین تشکر ویژه از جناب سرهنگ نادر ارسلانی برای حمایت های مادی و معنوی شان از نخبگان سراسر استان که هیچ تفاوتی بین افراد قائل نشدند .

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …