خانه / اخبار / ترویج علم در کنار تجاری سازی باید اتفاق بیفتد/حلقه مفقوده فناور و بازار هدف

ترویج علم در کنار تجاری سازی باید اتفاق بیفتد/حلقه مفقوده فناور و بازار هدف

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی، سرهنگ نادر ارسلانی مسئول سازمان بسیج علمی استان به همراه دکتر کوششی مسئول کارگروه بازاریابی سازمان بسیج علمی استان،  از مرکز رشد جابربن حیان سازمان بسیج علمی در دانشگاه تبریز، به منظور تجاری سازی ایده های فناوران و پژوهشگران، بازدید بعمل آوردند.

مسئول سازمان بسیج علمی استان در این بازدید، بر ترویج علم در کنار تجاری سازی، و ممانعت از رشد تک بعدی هرکدام از این دو مورد، تاکید کرد و افزود: برای تجاری سازی ایده های دانشجویان می توان آزمایشگاهی مجزا در نظر گرفت.

مسئول کارگروه بازاریابی سازمان بسیج علمی استان نیز بر شناسایی دغدغه های فکری مشتریان تاکید کرد و گفت: دانشجو صاحب ایده و بازار هدف، به حلقه وصلی نیاز دارند تا به واسطه این حلقه وصل، محصولات خود را تجاری سازی کنند.

وی خاطر نشان ساخت: دانشجو صاحب ایده و اختراع نباید به تنهایی به دنبال تجاری سازی ایده باشد و باید در آرامش خاطری که از تجاری شدن ایده دارد، به پژوهش های خود ادامه دهد.

 

لازم به ذکر است، مرکز رشد جابربن حیان، از سال 1387 به صورت جدی فعالیت خود را در دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز شروع کرده است و با تجهیزات آزمایشگاهی و… که بدون هیچ بروکراسی در اختیار دانشجویان، قرار می دهد، فضایی مناسب را برای امورات پژوهشی دانشجویان فراهم آورده است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …