به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر کوششی مسئول کارگروه بازاریابی سازمان بسیج علمی استان نیز در این بازدید، اظهار داشت: برای تجاری سازی محصولات و ایده ها لازم است تا دغدغه و نیاز جامعه هدف را شناسایی کرد.
وی ادامه داد: اگر نیاز جامعه هدف با ایده و طرح ما برطرف شود، بدون شک بحث تامین مالی ایده نیز به خوبی انجام خواهد یافت.
مسئول کارگروه بازاریابی سازمان بسیج علمی استان سرمایه گذار را به مثابه تلفیق ترس و سود ارزیابی کرد و تصریح کرد: سرمایه گذار با این که به دنبال سود است، اما از این که سرمایه خود را از دست دهد ترس دارد و صاحب ایده باید بتواند اطمینان خاطر سود دهی محصول را در او ایجاد کند.
وی بر ثبت ایده ها تاکید کرد و ابراز داشت: نخبه باید تمام ایده های خود را ثبت کند تا اگر روزی جامعه هدف به آن ایده نیاز پیدا کرد، به راحتی از آن ایده سود برداری کند.
کوششی افزود: در غیر این صورت تا آن زمان شاید ایده به دست اشخاص دیگر به ثبت رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی کیفیت بالا و خطا کم محصول را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای تجاری سازی محصول باید تحقیقاتی درباره طرح های مشابه و شرکت های فعال در آن زمینه انجام شود تا رقبای کاری شناسایی و نقاط ضعف و قوتشان بررسی شود.