خانه / اخبار / مرکز آینده پژوهی در استان ایجاد می شود/شبکه سازی نخبگان امری ضروری است

مرکز آینده پژوهی در استان ایجاد می شود/شبکه سازی نخبگان امری ضروری است

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی، مسئول سازمان بسیج علمی استان در جلسه دیدار با مسئولین مراکز رشد، مراکز حمایت و کارگروه های مطالعاتی و هدایتی خانه نخبگان بر تهیه برنامه افق 7 ساله از سوی مراکز رشد، کارگروه ها و… تاکید کرد و اظهار داشت: چشم انداز این مراکز باید تا سال 1404 برنامه ریزی شده باشد.

 

وی همچنین کمک و هم افزایی اعضا خانه نخبگان را برای حل هر چه بهتر مشکلات استان، مهم دانست و تقویت علمی بسیج و رشد افکار مردم و بسیج را از اهداف دیگر سازمان بسیج علمی استان برشمرد.

 

ارسلانی با اشاره به اهمیت ظرفیت های موجود در خانه نخبگان ابراز داشت: باید در خانه نخبگان حرکت های اساسی صورت بگیرد که حتی در صورت لزوم می توان کارگروه های دیگری را نیز بر 7 کارگروه اضافه کرد.

 

وی شبکه سازی نخبگان را ضروری عنوان کرد و گفت: تلاش می شود بانک اطلاعاتی از نخبگان سازمان، در جشنواره جهادگران استان که 8 آذرماه برگزار خواهد شد، تشکیل شود و در ادامه با استفاده از این اطلاعات قدمی به سوی ایجاد مرکز آینده پژوهی برداشته شود.

 

مسئول سازمان بسیج علمی استان ایجاد مرکز آینده پژوهی در استان را یکی دیگر از اهداف سازمان بسیج علمی دانست و افزود: ایجاد مرکز آینده پژوهی در استان می تواند افق و چشم اندازی چندین ساله برای استان از جوانب مختلف تعیین کند.

 

وی ادامه داد: می توانیم با استفاده از ایده های نخبگان، به موضوعات مختلفی مانند حمل و نقل، محیط زیست، فرهنگ سبک زندگی و… ورود پیدا کرده و برای این چالش ها،  راهکارهای مناسب تعریف کنیم.

 

ارسلانی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ و مستقیم مراکز رشد و کارگروه ها، ابراز داشت: در یک خط مستقیم، حتما مراکز رشد و کارگروه ها در ارتباط باشند و طرح باید ابتدا به کارگروه رفته و سپس در مرکز رشد پردازش شود

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …