خانه / uncategorized / بازدید از نیروگاه بادی توسط مرکز رشد مکاترونیک شهید شفیع زاده

بازدید از نیروگاه بادی توسط مرکز رشد مکاترونیک شهید شفیع زاده

با همت مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده سازمان بسیج علمی آذربایجان شرقی و همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز جمعی از دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به همراه استاد جابر فلاح اردشیر  از بخش های مختلف  نیروگاه بادی بازدید کردند. و در این بازدید دانشجویان با بررسی مسائل تئوری مربوط به چگونگی تشکیل نیروگاه بادی ، انتخاب محل مناسب و … آشنا شدند.

قبل از ورود به محیط نیروگاه بادی ، برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا و نثار فاتحه توسط دانشجویان ، استاد همراه و کارشناس برق منطقه ای برسر مزار عزیزان گمنام به خاکسپرده شده در بالای کوه عون بن علی حاضر شدند .

دکتر جابر فلاح اردشیر با بیان اینکه کار های اولیه برای تاسیس یه نیروگاه بادی مهم تر از نصب خود توربین ها می باشد ، آغازگر موضوع بازدید شد.

سپس کارشناس برق منطقه ای ، دانشجویان را به سمت محل نیروگاه بادی هدایت نمود .

وطبق هماهنگی های قبلی ، یکی از توربین های بادی رو برای آشنایی دانشجویان با سیستم کنترولی و تولید توربین ها ، جهت بازدید توسط کارشناس برق منطقه ای گشوده شد.

 

همچنین وی در مورد نحوه مدیریت تولید برق توضیحاتی را ارائه نموده و اشاره کرد که چگونه یک توربین برق تولیدی خود را وارد شبکه می کند و بعد به نکات اصولی در طراحی و ساخت توربین بادی اشاره نموده و قسمت به قسمت سیستم را برای بازدید کنندگان شرح داد .

 

وی خاطر نشان کرد که سخت ترین قسمت های توربین بحث برنامه نویسی و مکانیکی آن هست و به لطف خدا می توان با کمی دقت در بحث های مطرح شده ، ایران قطب تولید و نصب کننده منطقه باشد .

 

ایشان خاطر نشان کردند باکمی تلاش میتوان هر کاری را ممکن کرد و از مصرف کنندگی به تولیدکننده انبوه تبدیل شد ، فقط لازمه این کار تلاش و پشتکار هست و نباید از رخداد ها مایوس شد .

 

در پایان بازدید دکتر جابر فلاح اردشیر از دانشجویان خواست جمله ای در رابطه با توربین بادی بر روی کاغذ های پخش شده بنویسند وبا گرفتن عکس یادگاری جلوی توربین بادی بازدید به پایان رسید .

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …