خانه / اخبار / راه اندازی دو پایگاه علمی بسیج در شبستر

راه اندازی دو پایگاه علمی بسیج در شبستر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی در راستای تحقق اهداف علمی بسیج در سطح استان، دو پایگاه علمی بسیج را در شهرستان شبستر راه‌اندازی نمود.

 پایگاه علمی بسیج به پایگاه‌هایی در سطح  نواحی بسیج اطلاق می‌شود که علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و نظامی دارای فعالیت‌های اثربخش در حوزه‌های توانمندسازی علمی، پژوهشی    (دانشی و مهارتی)  برای اعضای عادی و فعال خود باشند.

دکتر حسین جهانگیری در حاشیه مراسم راه‌اندازی این دو پایگاه که در ۱۷ تیرماه و با حضور فرمانده ناحیه شبستر و مسئولین ذی‌ربط برگزار شد، به خبرنگار ما گفت: سازمان بسیج علمی با توجه به برنامه ابلاغی خود می‌بایست در سال ۱۳۹۶ تعداد ۳۶ پایگاه علمی بسیج را در سطح استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی نماید که بر همین اساس می‌بایست در هر ناحیه مقاومت بسیج یک پایگاه علمی بسیج برای خواهران و همچنین یک پایگاه دیگر را نیز برای برادران راه‌اندازی نماید.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی ۲۰ پایگاه دیگر در سطح استان تا بدین تاریخ افزود: با افتتاح پایگاه علمی والفجر در حوزه خواهران و همچنین تکمیل و تمدید مجوز پایگاه علمی توحید در حوزه برادراناین شهرستان، تعداد پایگاه‌های علمی فعال موجود در استان به ۲۲ پایگاه رسید.

رئیس سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی با تشکر از فرماندهی و کادر سپاه ناحیه مقاومت شبستر افزود: کارشناسان سازمان بسیج علمی با حضور در ناحیه و بررسی زیرساخت‌ها و شرایط پایگاه‌ها، نسبت به صدور مجوز فعالیت علمی پایگاه اقدامات لازم را انجام می‌دهند. و در شهرستان شبستر نیز مسئولان ذی‌ربط برای تحقق زیرساخت‌های لازم اقدامات خوبی را انجام داده‌اند که قابل‌تقدیر است.

در پایان این مراسم مدعوین از پایگاه‌های مذکور بازدید به عمل آوردند.

لازم به توضیح است که اولین دوره مسابقات سراسری سازه های ماکارونی به همت پایگاه مقاومت علمی توحید شبستر در محل سالن همایش مقبره شیخ محمود شبستری و با حضور تعداد  ۷۰ تیم از سراسر کشور در گرایش های سبک و راندمان در سطح دانشجویی و دانش آموزی برگزار شد.

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …