خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / تجربیات دانش‌بنیان‌ها تجاری‌سازی شود

تجربیات دانش‌بنیان‌ها تجاری‌سازی شود

شهردار تبریز بر ضرورت تجاری‌سازی تجربیات دانش‌بنیان‌ها و معرفی آن به عنوان بسته سرمایه‌گذاری در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ در ۱۵۸ آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،یعقوب هوشیار ظهر امروز در جلسه هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز اظهار کرد: فرصت‌های ایجاد شده در کشورهای همجوار همچون روسیه و ترکیه امیدوارکننده است، ولی باید زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران این کشورها در تبریز فراهم شود.

وی افزود: هدف ما شناسایی افرادی است که بتوانند در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار کمک حال شهرداری باشند.

هوشیار با اشاره به دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی یادآور شد: خواسته ما شناسایی سرمایه‌گذاران کشورهای همجوار است که ارتباط خوبی با اتاق بازرگانی تبریز و یا انجمن انبوه‌سازان کشور دارند.

وی اضافه کرد: همایش صرفا برای مدیریت شهری نیست و معتقدیم اگر در حوزه تولید نیز سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، برای شهر و استان درآمد پایدار خواهد بود.

شهردار تبریز با بیان اینکه تغییر دیدگاه در حوزه سرمایه‌گذاری لازمه موفقیت در این حوزه است، عنوان کرد: دیدگاه قبلی سرمایه‌گذاری اعطای زمین خالی و پروانه ساخت و در مقابل ساخت و ساز از سوی سرمایه‌گذار بود که منسوخ شده و باید نگاهمان در این حوزه را تغییر دهیم.

هوشیار خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مدیریت شهری اقدامات خوبی انجام می‌دهند و برای مشکلاتی چون آلودگی هوا، آب و زیست محیط برنامه‌ای دارند که الان در اکثر کشورهای دنیا در حال اجرا است.

وی ابراز داشت : تجربیات دانش‌بنیان‌ها می‌توانند تجاری سازی شده و در اختیار شهر قرار گیرد. تجاری‌سازی این موضوعات نیز باید با کمک اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و شهرداری صورت بگیرد.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …