خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / درخشش دانشگاه تبریز و کسب رتبه‌ های برتر در جشنواره جذب دانشجویان بین المللی

درخشش دانشگاه تبریز و کسب رتبه‌ های برتر در جشنواره جذب دانشجویان بین المللی

در نخستین جشنواره‌ی جذب دانشجویان بین المللی، دانشگاه تبریز حائز پنج رتبه‌ی برتر شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، مراسم اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی جذب دانشجویان بین المللی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیسیوم امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رئیس امور دانشجویان و رؤسای دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

دکتر صفر نصراله‌زاده با ابراز خرسندی از کسب عناوین برتر در بخش های مختلف این جشنواره توسط مدیریت همکاری های علمی و بین المللی  دانشگاه تبریز، راهبرد کلان این دانشگاه را در راستای اسناد بالادستی و سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برنامه ارتقاء دانشگاه به تراز بین المللی برشمرد.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف اولین قدم برای توسعه دیپلماسی علمی و رسیدن به دانشگاه در حد تراز بین المللی است، تصریح کرد: یکی از راه‌های خارج شدن از انزوا، توسعه‌ی ارتباطات بین المللی و توسعه‌ی دیپلماسی علمی با دیگر کشورها است که از جمله یکی از این راهکارها نیز جذب دانشجوی خارجی است.
وی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم به‌عنوان یک دانشگاه بین المللی سهمی در دیپلماسی علمی داشته باشیم، باید به‌اندازه‌ی ۲۰ درصد تعداد کل دانشجویان دانشگاه، دانشجوی خارجی جذب کنیم و ما در بحث جذب دانشجویان خارجی هرگز کیفیت را فدای کمیت نکرده و نخواهیم کرد.
براساس این گزارش، دانشگاه تبریز در بخش مدیریت همکاری های علمی رتبه نخست کشوری، دربخشهای جذب دانشجوی بین المللی، امور کنسولی و طراحی تارنمای دانشجویان بین المللی نیز رتبه نخست کشوری و در بخش تعداد دانشجو رتبه دوم کشوری رابدست آورد.

 

بر این اساس، جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در راستای تحقق مرجعیت علمی و گسترش و دیپلم دیپلماسی علمی دانشجوی با پنج رکن اساسی1- اعطای جایزه ملی دانشگاه‌های برتر« جایزه ملی ثریا»،2- تقدیر از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجویان بین‌المللی، 3- تجلیل از برترین ها در امور دانشجویان بین المللی، 4- همایش الگوها و ساز و کارهای اجرایی جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران و 5- بخش نمایشگاهی، ویژه جشنواره برنامه‌ریزی شده بود.
اولین جشنواره جذب دانشجویان بین الملل با هدف ایجاد انگیزه و هم افزایی دانشگاه‌ها برگزار شد.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …