خانه / اخبار / تولید نخستین کلاژن شتری دنیا برای اولین بار در تبریز

تولید نخستین کلاژن شتری دنیا برای اولین بار در تبریز

برای اولین بار در دنیا ، پودر کلاژن شتری در تبریز توسط نخبگان یکی از شرکت های دانش بنیان مرکز نوآوری شهید فخری زاده تولید و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،دکتر بیگی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فوق گفت : تمام دستگاه های این مجموعه و خط تولید آن کاملا بومی است و مواد اولیه آن نیز توسط نخبگان جوان استان ساخته شده است .

وی افزود به همت مهندسین بومی توانستیم برای اولین بار در کشور کلاژن تولید کنیم که این کلاژن شتری برای اولین بار است که  در دنیا معرفی میشود .

خانم مهندس روحانی مسئول آزمایشگاه مجموعه گفت : کلاژن ماهی و گاوی در دنیا تولید میشود ولی این کلاژن تولید شده میتواند در صنعت دارو استفاده شود که یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز صنعت دارو و صنایع غذایی است .

وی گفت این محصول حاصل تلاش 6 ساله همکاران عزیزم در این مجموعه است و ما در تلاشیم تا آن را با بهترین کیفیت به دنیا عرضه کنیم .

یکی از مزایای آن جوان سازی پوست است و حتی مشکل تراکم استخوان را نیز مرتفع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آذربایجان شرقی ،ارسلانی مسئول سازمان علمی،پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا در این مورد گفت : این محصول به عنوان یک محصول وارداتی که سالانه 500 تن از آن به کشور وارد میشد و حداقل 600 هزار دلار ارز از کشور خارج میشد ،از لحاظ تجاری سازی و تولید آن تا سطح TRL9 خط تولید آن راه انداخته شده است .

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …