خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / رویداد ریورس پیچ در دونارخزر برگزار شد

رویداد ریورس پیچ در دونارخزر برگزار شد

مسئول بسیج علمی سپاه عاشورا در بازدید از کارخانه لوازم خانگی دونار خزر گفت : داخلی سازی قطعات وارداتی صنعت استان اولویت اصلی ماست .

ششمین رویداد صنعتی استان به میزبانی کارخانه دونار خزر و مهندس محمدرضا باقری مدیر عامل مجموعه در محل این کارخانه و با حضور مسئولین صنعت استان ، نماینده سازمان صمت و به همت سازمان بسیج علمی سپاه عاشورا برگزار شد .

مجموعه دونار خزر از حدود چها سال قبل فعالیت های خود را در جهت تولید لوازم خانگی آغاز و در سال 1375 با نام تجاری دونار تاسیس شد ، با ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای 1300 نفر و هفتصد نمایندگی در سراسر کشور و تولید یخچال ، کولر ، لباسشویی ، ظرفشویی ، بخاری و آبگرمکن ادامه فعالیت میکند .

محمدرضا باقری مدیرعامل مجموعه دونار خزر در این نشست گفت ، قاچاق و تحریم دو بلای جان صنعت ما هستند ، که به حمدالله بحث تحریم ها به همت نخبگان علم و صنعت کشور تا حدی خنثی و ادامه راه تولید هموار شده است .

وی گفت : کیفیت لوازم خانگی کشور در مقایسه با سایر کشورها کمتر از آنها نیست،  ضمن اینکه رونق صنایع داخلی موجب ایجاد ارزش افزوده، بالا رفتن تولید ناخالص ملی و اشتغال‌زایی برای کشور می‌شود.

ایشان افزود ما خوشحالیم که سپاه در زمینه حمایت از تولید وارد میدان شده و شنیده ام که با مراکز رشد و نوآوری خود در استان و بکارگیری نخبگان صنعت و علمی در بحث گشایش مشکلات تولید پیش قدم شده است .

مهندس مقدم مدیر فنی دونار گفت ، تحریم های ظالمانه برای تولید کمرشکن و آزار دهنده بود . قطعاتی بود که پولش را داشتیم ، دلمان میخواست بخریم ولی بنا به تحریم ها نمیتوانستیم آنهارا خریداری و وارد کنیم .

وی گفت : ما خوشحال میشویم ورق ها و قطعاتی که نیاز وارداتی ما هست را در داخل و بدست مخترعان داخلی تامین شود ، ما هیچ علاقه ای برای واردات اجباری نداریم .

حضور سپاه عاشورا در کنار صنعت و تولید استان روحیه مضاعف و انگیزه ای بزرگی برای ماست .

خیابانی مدیر تحقیقاتی انجمن صنفی لوازم خانگی استان هم در این جلسه گفت ، دونار یکی از بهترین های صنعت استان ماست ، کارخانه های کوچک و پرشماری داریم که همگی نیازمند حضور معاونت علمی سپاه عاشورا هستند .

وی گفت ، آینده پژوهی به ما میگوید ، هر اتفاقی در آینده رخ خواهد آمد، لزوما ً در حال حاضر وجود ندارد آنچنان که وقایع امروز ممکن است شاهدی در گذشته نداشته باشند .

خیابانی گفت ، موانع اداری و مراحل مجوزی که سر راه واحد های تولید قرار گرفته ابزار دلسردی این عزیزان است ، ظرفیت واحد های تولیدی استان ما بسیار زیاد است ،تامین مواد اولیه هم جزوی از دغدغه های فکری و مالی تولید کنندگان ما شده است، انشاله با همت سپاه استان مشکلات عمده تولید مرتفع خواهد شد .

دکتر عالی پور دبیر خانه نخبگان بسیج علمی استان در مورد مشکلات تولید گفت ، تکنولوژی بروز دنیا یکی از مسئلی است که ما برای تولید داریم .

وی گفت ، تعیین بازار هدف یکی از مهمترین ارکان صنعت تولید ماست .

عالی پور در مورد خط تولید دونار گفت ، ترکیب خط تولید این مجموعه بسیار خوب است ولی باید نگاه ده ساله به آینده داشته باشیم بدین صورت که آیا توان رقابت با صنعت و بازار خارجی را داریم؟ برنامه ای برای سرپا نگه داشتن کارخانه خود داریم؟ وابستگی خود به واردات را باید کامل از بین ببریم .

مهندس حسن زاده نماینده صمت استان هم در این نشست ضمن ابراز امیدواری و خشنودی تلاش های سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان گفت ، مرکز نوآوری شهید فخری زاده با بیش از یکصد نخبه دانشگاهی فعال و همچنین مراکز رشد سازمان بسیج علمی ، پتانسیل بالایی برای رفع مشکلات صنایع استان فراهم ساخته اند .

نادر ارسلانی معاونت علمی و پژوهشی سپاه عاشورا ضمن تشکر از مهندس باقری و مجموعه دونار برای میزبانی از ششمین رویداد صنعت استان آذربایجان شرقی گفت :

ما چشم داشت اقتصادی به صنعت و تولید نداریم ، بدون انتظار به میدان آمدیم تا مشکلی از مشکلات صنعتی را بتوانیم حل کنیم ، آر اف پی و بیزینس پلان دو لازمه ی ضروری در هر زمینه ای است ،برخی کشور ها با این روش حرف اول لوازم خانگی را میزدند .

ارسلانی گفت ، برای تامین محصولات با کیفیت با مشکلات زیر ساختی مواجه هستیم ، درمورد زیر ساخت های تولید باید به دسترسی به زیرساخت ها و امکانات فیزیکی، دسترسی به امکانات فن آوری و دانش روز و دسترسی به منابع مالی اشاره کرد. تولیدکنندگان ما با این سه عنصر ساختاری می توانند در راستای تحقق جهش تولید حرکت کنند و این تجربه کشورهای پیشرفته جهان است ،باید دانش روز جهانی و تکنولوژی را به چرخه تولید در کشور وارد کنیم .

وی گفت ،اعتقاد دارم که اگر مشکلات اقتصادی رفع شود، بیش از ۹۰ درصد مسائل و مشکلات کشورمان ازجمله ناهنجاری‌های اجتماعی، فقر، حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق و بزهکاری حل خواهد شد. بازگشایی این گره‌ها در نقاط مختلف ازجمله آذربایجان شرقی به دست صاحبان صنعت و تولید میسر می‌شود.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا گفت ، در رویداد هایی که تحت عنوان ریورس پیج برگزار می‌کنیم واحد های تولیدی ، صاحبان صنایع نیازها و مشکلات خود را ارائه می‌دهند و مبتکران و نخبگان علمی و صنعتی ما با دانش بومی خود در جهت رفع نیازهای وارداتی این عزیزان شروع به فعالیت می‌کنند .

ارسلانی همچنین اشاره کرد همانطور که گفته شد در یک Reverse Pitch ، شرکت ها میزبان استارتاپ ها هستند، چالش های شغلی را که می خواهند از طریق فناوری ویا نوآوری مورد بررسی قرار بگیرند، ارائه می‌دهند.

نادر ارسلانی ادامه داد ما نیاز صنعت استان را بعد از شناسایی ،نمونه سازی کرده و بطور آزمایشی در اختیار صاحبان صنایع قرار میدهیم ، چون به توان نخبگان خودمان ایمان داریم و بدین ترتیب نیاز واحد فوق را تامین میکنیم .

مسئول بسیج علمی سپاه عاشورا ادامه داد ، تمامی مراکز رشد مجموعه معاونت علیم و پژوهشی و در راس آنها مرکز نوآوری شهید فخری زاده به همراهان شرکت های دانش بنیان آمادگی این را دارند تا در خصوص بومی سازی قطعات خارجی و کاهش هزینه های مجموعه دونار همکاری های لازم را انجام دهد .

 

 

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …