خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / نخبگان پیشگام خط مقدم جنگ اقتصادی

نخبگان پیشگام خط مقدم جنگ اقتصادی

نشست قرارگاه جهاد علم و فناوری سپاه عاشورا هفدهم بهمن ماه با حضور فرمانده محترم سپاه عاشورا سردار عباسقلی زاده ، بسیج علمی و اقشار بسیج در محل ستاد فرماندهی لشگر عاشورا برگزار شد .

 در این نشست ابتدا نادر ارسلانی مسئول سازمان بسیج علی ، پژوهشی و فناوری استان ضمن خوش آمد گویی مهمانان و خیر مقدم خدمت فرمانده محترم سپاه عاشورا به تشریح اقدامات و دست آورد های سازمان بسیج علمی پرداخت و با اشاره به رهنمون های رهبر عظیم اشان انقلاب اسلامی در راستای ترسیم اهداف انقلاب گفت :

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در راستای ترسیم اهداف انقلاب اسلامی پنج مرحله بیان فرمودند : انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی ، دولت اسلامی ، جامعه اسلامی و نهایتا تمدن سازی اسلامی ، جامعه ای که میخواهد تمدن خود را نشان دهد باید روی دو مولفه سوار باشد ، هنر و علم و فناوری .

وی گفت ،در حوزه علوم انسانی اسلامی جامعه ای که میخواهد به سمت تمدن سازی پیش برود قطعا باید در مولفه های خود مبانی تئوریک و ایدئولوژیک ارائه دهد ، شعارهای هر ساله حضرت آقا اگر بطور واقع در کشور پیاده شود مشکلات ما به خوبی آسان خواهند شد.

نادر ارسلانی با اشاره به ترسیم نقشه راه بسیج در بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت ما در سازمان بسیج علمی استان این برنامه پنج ساله را با برش یکساله در اختیار نواحی شهرستانی ، اقشار دانش محور و اعضای خانه نخبگان خودمان قرار دادیم ، مهمترین محور های نقشه راه ما دو مسئله ای است که بیشترین تمرکز ما باید روی نگاشت نهادی و اقدامات اساسی باشد که برای اقشار دانش محور است .

مسئول بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا گفت ، ما باید نقش بسیج کنندگی داشته باشیم و قرارگاه به عنوان لوکوموتیو حوزه علم و فناوری نقش ایفا کند .

ارسلانی ادامه داد ما با ایجاد و افتتاح اولین مرکز نوآوری کشور با پلت فرم ایرانی بومی شده بنام «شهید فخری زاده» کار را تماما به بسیجیان سپردیم که در آن نوزده شرکت دانش بنیان در این مرکز فعال و 117 نفر جوان مشغول بکار میباشند و حتی قسمتی مخصوص اختراعات دانش آموزان اختصاص دادیم ، 9 مرکز رشد هم در سطح استان داریم که برنامه ایجاد مرکز رشد در آذرشهر ، بناب ، ملکان ، میانه و اهر داریم و انشاله در آینده نزدیک مراکز مربوطه را ایجاد میکنیم .

ایشان اضافه کردند ما به دنبال این هستیم که بسیج دانشجویی ، بسیج اساتید و بسیج حقوق دانان به عنوان قشر موثر در حوزه کرسی آزاد اندیشی ، نقد نظری و نظریه پردازی از طریق ایجاد تولید محتوا یا ایجاد تحقیقیات بنیادی و توسعه کاربردی فعالیت کنند .

نادر ارسلانی گفت ما برای تحقق حمایت از تولید 8000 محصول فناور محور و نیاز محور اولویت دار کشور ، ما در استان خودمان حالت استار آپی را معکوس کردیم به این ترتیب که گروه های کارخانجات صنعتی مشکلات خود را بیان میکنند و فناوران و نخبگان صنعت ما با توجه به نیاز این عزیزان به رفع مشکلات و نیاز های صنعت استان میشتابند .

 

دکتر فیروزی مسئول کارگروه صنعت سازمان بسیج علمی ضمن تشکر از حمایت های سرهنگ نادر ارسلانی از بخش تولید و نخبگان صنعت استان گفت ، بنا به فرموده مقام معظم رهبری کارگران رزمندگان جنگ اقتصادی هستند .

حمایت از تولید و صنعت وظیفه ی همه مسئولین است ، ما باید نقش تسهیل گری در صنعت داشته باشیم . در بحث مشکلات صنعت دو حوزه خورد و کلان وجود دارد . گرفتاری های حوزه کلان صنعت استان را توسط سپاه عاشورا و فرمانده محترم سردار عباسقلی زاده میتوانیم به سطح کشوری منعکس کنیم .

وی ادامه داد ، حوزه مشکلات خورد صنعت استان مهم تر و بی تردید تاثیر گذارترین آنهاست ، ما در این حوزه روی زیر گروه های صنعت باید تمرکز کنیم . صنعت چرم ، فرش ، خشکبار ،خودرو و… گرفتار مشکلات خورد هستند که اید با اتحادیه های صنفی این عزیزان و علی الخصوص نخبگان این حوزه ها جلسات و نشست هایی داشته باشیم تا بتوانیم به سمت حل مسئله آنها هم قدم برداریم .

فیروزی در ادامه گفت کارگروه صنعت جدیدا روی موضوع ضایعات برخی گروه های صنعتی بزرگ که با وجود مشکل بی آبی کار کرده ایم و جلساتی برای ارائه راهکار داشتیم و توسط خانه نخبگان طرحی برای رفع این معضل ها داریم که در جلسات آتی به عرض خواهم رساند . انشاله بتوانیم تفکر بسیجی را به بدنه صنعت استان تزریق کنیم .

سردار عباسقلی زاده فرمانده محترم سپاه عاشورا هم ضمن تقدیر و تشکر و قدر دانی از تلاش های نادر ارسلانی مسئول بسیج علمی گفت ، قطعا جلساتی این چنینی باید ماهانه دایر شود، تا در کنار هم و همت نخبگان بسیج علمی بتوانیم ابعاد حل مسئله را گسترش بدهیم .

ایشان افزودند هر عزیزی که در راه حل مسئله علمی و صنعتی قدم وردارد سپاه در کنار این عزیزان است ، به حمدلله سرهنگ ارسلانی در مجموعه بسیج علمی به همت اعضای نخبگانشان ظرفیت های خوبی ایجاد کرده اند .

وی گفت تمامی مشکلات کشور بدست جوانان و خودمان حل خواهد شد هیچ بیگانه ای برای ما قدم ورنمیدارد ، اگر تحریم ها نبود ما امروز حرف اول در دنیا را میزدیم چنانچه با وجود تحریم ها امروزه با پیشرفت های چشمگیر در همه زمینه ها داشتیم .

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد : در بحث فعال کردن چرخه اقتصاد ، اشتغال زایی ، سلامت سازی تغذیه که همه آنها پیش زمینه رفع فساد در جامعه است خصوصا بحث مشکلات اقتصادی میتوانیم در کشور نمونه باشیم ، بنده این تحرکات را در بدنه شما دیدم انشاله در آینده نزدیک خبرهای بیشتری از دست آوردهایتان به گوشم برسد.

هچنین ارسلانی مسئول بسیج علمی استان گفت ما در سازمان بسیج علمی آمادگی داریم از پایان نامه های دانشجویی که روی حل مساله است از آنها حمایت میکنیم که مساله ای از مشکلات استان حل شود .

در پایان نشست به پاس زحمات فرماندهی محترم سپاه عاشورا در جهت حمایت های بسیج علمی و ایجاد اولین مرکز نوآوری کشور در تبریز لوح سپاسی از جانب سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تدارک دیده شده بود که از طرف مسئول بسیج علمی استان سرهنگ ارسلانی و خانه نخبگان این مجموعه به سردار عباسقلی زاده تقدیم گردید .

 

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …