خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / مرکز رشد شهید عابدی در تبریز افتتاح شد

مرکز رشد شهید عابدی در تبریز افتتاح شد

مرکز رشد و فناوری شهید عابدی با هدف کمک به رونق اقتصاد محلی، کارآفرینی دانش بنیان، حمایت از نوآوری و خلاقیت جوانان و فراهم کردن زمینه تجاری سازی دست‌ آوردهای پژوهشی در شهرک شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی تبریز افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری سازمان بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری استان روز پنجشنبه 25 آذر ماه بمناسبت روز پژوهش و با همت معاونت علمی و پژوهشی سپاه عاشورا و بخش خصوصی مرکز رشد ، فناوری و ساخت و تولید شهید خداروشکر عابدی در شهرک صنعتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی افتتاح شد .

سرهنگ نادر ارسلانی معاونت محترم علمی سپاه عاشورا هم در این مراسم گفت : دو مقوله هنر ، علم و فناوری مهمترین عناصر ساختن یک تمدن نوین در هر جامعه ای است .

ما باید به سمت حوزه تفکر ، اندیشه و مبانی فکری علم و فناوری در آحاد جامعه باشیم که لازمه تمدن سازی است .

وی با اشاره به اینکه در سال جاری که شعار هفته پژوهش با عنوان « پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری ،زیر بنای اقتصاد مقاومتی » نامیده شده است ، گفت : با توجه به راهبردهایی که مقام معظم رهبری در طراحی و تدوین الگوی اقتصاد مقاومتی و تدوین شاخص توسعه ، رسالت پژوهش در توسعه و تعالی ایران اسلامی مضاعف میشود و در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم و دانش استوار است .

سرهنگ پاسدار کاظم قلعه معاون اجرایی سپاه در استان با اشاره به منابع غنی معادنی کشور گفت ، استعداد علمی و پژوهشی جوانان کشور بالاتر از متوسط جهانیست افزود هفت درصد از معادن دنیا در کشورماست ولی ما فقط از یک درصد آن استفاده میکنیم ، ما دخایر نیروی انسانی بسیاری داریم نصف جمعیت ایران جوانان و میلیون ها تحصیل کرده داریم و در بسیاری از عرصه ها حرفی برای گفتن داریم .

وی افزود به برکت انقلاب اسلامی امروز در عرصه های مختلف خصوصا علم و پژوهش دارای شتاب خوبی هستیم .

در شرایط تحریم مالی و علمی با اتکا به جوانان توانمند خودمان با دنیا وارد رقابت شدیم ، با اعتماد به شرکت های دانش بنیان دیگر نیازی به سایر کشورها نخواهیم داشت .

وی در پایان اضافه کرد ، تمامی نخبگان و شرکت های دانش بنیان در هر عرصه ای نیاز به کمک از طریق معاونت علمی و پژوهشی سپاه عاشورا داشته باشند تمام قد حاضر به همکاری و حمایت هستیم .

دکتر شهرام عالی پور مسئول مرکز رشد شهید عابدی ضمن اشاره به فعالیت گروه بهساز ابزار در این مرکز افزود ، زمینه های فعالیتی مرکز ، ابزار سازی، طراحی قطعات ، تحلیل و بهینه سازی ، مهندسی مجدد و معکوس ، تولید قطعات وارداتی و پایش و عارضه یابی صنایع خواهد بود .

وی همچنین از همکاری و حمایت های سرهنگ ارسلانی مسئول بسیج علمی استان تشکر و قدردانی نمود .

در پایان این مراسم از کتاب معدن شناسی و بررسی عملکرد معادن پوکه و مس که در این مرکز به همت مهندسین فعال این مرکز به سرپرستی دکتر عالی پور تالیف شده است رونمایی شد .

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …