خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / نشست نیروهای مسلح استان به مناسبت هفته پژوهش

نشست نیروهای مسلح استان به مناسبت هفته پژوهش

جلسه نمایندگان نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی بمناسبت هفته پژوهش با موضوعیت « اهمیت تولید دانش اسلامی و ایرانی در محیط علوم انسانی و فناوری در رده های تحقیقی و پژوهشی نیروهای مسلح »در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا ، روز دوشنبه بیست و دوم آذرماه جاری راس ساعت 10:30 جلسه ای به همت معاونت هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی استان سرهنگ صابر عباس زاده با موضوع « اهمیت تولید دانش اسلامی و ایرانی در محیط علوم انسانی و فناوری در رده های تحقیقی و پژوهشی نیروهای مسلح »در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد .

این جلسه به ریاست سرهنگ صابر عباس زاده معاون هماهنگی نیروی انتظامی با حضور سرهنگ نادر ارسلانی معاونت علمی سپاه عاشورا ، سرهنگ رجبی بنمایندگی از پایگاه هوایی شهید فکوری ، دکتر فرزاد از موسسه آموزش تحقیقاتی صنایع دفاعی شمال غرب ، سرگرد عباسی مسئول دفتر تحقیقات مرزبانی استان و سرهنگ محمدنژاد از فرماندهی منطقه پدافند هوایی شمال غرب برگزار گردید.

در ابتدا نادر ارسلانی مسئول بسیج علمی استان با تبریک هفته پژوهش به تمامی فرهیختگان نیروهای مسلح و قدردانی از میزبانی ستاد فرماندهی نیروهای انتظامی ، با اشاره به اهمیت بالا و جایگاه دانش اسلامی و علوم انسانی در نیروهای مسلح گفت ، در نگاه فرهنگی به جامعه سه دیدگاه داریم ، دانایی ، زیبایی از طریق هنر و نیکویی بر پایه اخلاق . وی با انتقاد از عدم آموزش این نگاه به جامعه کشور و منجر به بروز مشکلات فرهنگی شده است ، چون در حوزه علوم انسانی ما یک مدیریت واحد و نگاه فلسفی نداریم .

سرهنگ ارسلانی با اشاره به اینکه علوم انسانی یعنی نگاه فلسفی ، نگاه آموزشی و نگاه انسان محور  ، افزود اسلام چهار محور دارد ، اولی هستی شناسی که بر دو پایه مادی و معنوی استوار است ، دومی معرفت شناسی ، سوم روش شناسی و نهایتا انسان شناسیت .

وی گفت اگر بخواهیم از نظر جامعه شناسی موفق باشیم باید نگاه فلسفی به متن اجتماع داشته باشیم .

دکتر فرزاد از موسسه تحقیقاتی صنایع دفاعی شمال غرب هم با انتقاد از ترکیب عنوان مطرح شده به عنوان موضوع جلسه گفت ، ما نمیتوانیم از علوم اسلامی انتظار فناوری نمیتوانیم داشته باشیم ، ولی میتوانیم از آن نیروی انسانی متعهد استخراج کنیم .

وی با تایید جملات سرهنگ ارسلانی در بحث مدیریت دانش ، گفت یکی از اصلی ترین ارکان مدیریت دانش ، دور ریز دانش زاید است که به عنوان تجربه در برخی موارد نگه داری میشود و به دردمان نمیخورد .

سرهنگ عباس زاده معاون هماهنگی نیروی انتظامی استان هم در این جلسه ضمن تشکر از حضور نمایندگان نیروهای مسلح افزود ، نطق آقای ارسلانی در مورد رفرنس ها مورد تایید است و باید بیشتر دقت کنیم و چشممان به بیرون نباشد ، نیروی انتظامی با توجه منویات مقام معظم رهبری پیش میرود و آن را رهنمود راه خود کرده و  نتیجه ی آن امنیت بالای اجتماعی است که در بین کشورهای منطقه و شاید دنیا زبان زد باشد .

وی گفت ما با رفتار مردم کار داریم و تمام توان خود را برای جلوگیری از پرخاشگری و زنندگی رفتاری در اجتماع بکار میبریم و امیدواریم همکاری مردم همواره چاشنی تلاش های همکارانام در نیروی انتظامی در تامین امنیت های اجتماعی باشد .

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …