خانه / اخبار / مرکزرشد و نوآوری شهید فخری زاده در تبریز افتتاح شد

مرکزرشد و نوآوری شهید فخری زاده در تبریز افتتاح شد

اولین مرکز رشد و نوآوری بسیج در سطح کشور با حضور سردار رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری کشور،سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا در محل شرکت لیفتراک سازی تبریز افتتاح شد.

اولین مرکز رشد و نوآوری بسیج با نام شهید فخری زاده در تبریز مورد بهره برداری قرار گرفت تا زمینه ای برای رشد و حمایت از جوانان مبتکر، خلاق و مخترع باشد و شرکت های نوپا ، فناور و دانش بنیان بتوانند طرح ها و ایده های خود را با استفاده از ظرفیت علمی خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی آذربایجان شرقی از ایده به ثروت تبدیل کنند.

نادر ارسلانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح مرکز رشد و نوآوری شهید فخری زاده ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های سردار رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری کشور گفت: این مرکز یک حرکت جهادی برای حمایت از فرزندان مخترع، مبتکر و فناور ایران اسلامی است تا بتوانند طرح های خود را از ایده به ثروت تبدیل کنند.
وی افزود: مهم ترین هدف از افتتاح مرکز رشد و فناوری شهید فخری زاده ایجاد اقتصاد دانش بنیان با استفاده از تمام ظرفیت های علمی و صنعتی استان است


ارسلانی اقتصاد دانش بنیان را یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: راه اندازی این مرکز در جهت تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان ، ایجاد ارزش افزوده و مهیا کردن چرخه تبدیل ایده به ثروت است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است با مردمی کردن علم و فناوری از ظرفیت نخبگان علمی در جهت احصاء مشکلات و ارائه راهکار توسط آنها استفاده کنیم.
معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا در ادامه از تدوین نقشه راه علمی بسیج خبر داد و تصریح کرد: نقشه راه علمی بسیج از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ تدوین شده است و مرکز رشد و نوآوری شهید فخری زاده مرکز ثقل تولید علم و فناوری در استان آذربایجان شرقی است و ما خوشحالیم که برای اولین بار اولین مرکز علم و فناوری در بخش صنعت به بهره برداری می رسد و می تواند ما را به سمت فناوری های مهندسی معکوس و فناوری های هایتک نزدیک تر کند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …