خانه / اخبار / دوازدهمین المپیاد ملی نانوفناوری در تبریز برگزار شد

دوازدهمین المپیاد ملی نانوفناوری در تبریز برگزار شد

مرحله دوم دوازدهمین المپیاد ملی نانوفناوری، امروز پنچشنبه ۱۸ شهریور ، همزمان با سراسر کشور در چهار حوزه استان آذربایجان شرقی ( تبریز – مراغه – اهر و ورزقان) برگزار شد.

دکتر عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت : المپیاد نانو، همه ساله زیر نظر ستاد نانوی معاونت فناوری ریاست جمهوری و به همت باشگاه نانو ، به منظور شناسایی استعداد دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه و هدایت دانش آموزان به حوزه علوم دانش بنیان ، برگزار می شود.

وی افزود: دانش آموزان پایه های دوره اول و دوم متوسطه، می توانند از طریق پژوهش سراهای دانش آموزی، در این المپیاد ثبت نام کنند.
این المپیاد در ۳ مرحله برگزار می شود و در هر مرحله ، دانش آموزانی که بتوانند حد نصاب علمی لازم را کسب کنند، به مرحله بعد راه پیدا می کنند.

اکرمی خاطرنشان کرد: امسال ، مجموعا 964 دانش آموز از استان آذربایجان شرقی در مرحله اول این المپیاد شرکت کرده بودند که 64 دانش آموز استان توانستند با کسب حد نصاب لازم به مرحله دوم این المپیاد راه پیدا کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: کل شرکت کنندگان این المپیاد که در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، در سطح کشور۶ هزار و ۲۶۴ دانش آموز بود که مجموعا از کل کشور ۵۲۴ دانش آموز توانستند به مرحله دوم راه پیدا کنند که سهم استان آذربایجان شرقی ۶۴ نفر بود

وی افزود: در نهایت از بین حاضرین مرحله دوم این المپیاد، از کل کشور مجموعا ۳۰ دانش آموز برتر به مرحله سوم راه پیدا خواهند کرد و تحت پوشش آموزش های عملی باشگاه نانو قرار خواهند گرفت و برای کسب مدال های طلا، نقره و برنز رقابت خواهند نمود

بنا به گفته اکرمی، مدال آوران این المپیاد امتیاز نخبه گی، از بنیاد ملی نخبگان دریافت می کنند و تحت پوشش حمایت های بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند

در سال گذشته و در یازدهمین دوره این المپیاد، دانش آموزان استان توانستند با درخشش خود، دو مدال نقره و یک برنز دریافت کنند و اداره کل آموزش و پرورش استان در مجموع، رتبه دوم کشور را به دست آورد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …