خانه / اخبار / افتتاح مرکز نوآوری شهید فخری زاده در تبریز

افتتاح مرکز نوآوری شهید فخری زاده در تبریز

همزمان با هفته دفاع مقدس مرکز نوآوری شهید فخری زاده در منطقه صنعتی غرب تبریز در شرکت لیفتراک سازی افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، نادر ارسلانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: مهم ترین ماموریت این سازمان مردمی کردن علم و فناوری است و در این راستا مرکز نوآوری شهید فخری زاده در منطقه صنعتی غرب تبریز به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این مرکز در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع تجهیز شده است که ۱۵۰۰ مترمربع سوله کارگاهی برای استقرار شرکت های نوپا و فناور در نظر گرفته شده و ۳۵۰۰مترمربع فضای ستادی و کارگاهی کوچک مختص شرکت های نوپا و فناور است.

ارسلانی با اشاره به سیاست های اصلی این سازمان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی این سازمان تحقق بخشی به شعار” هر پایگاه مقاومت یک هسته فناور” است و با راه اندازی این مرکز نوآوری درصدد حمایت از جوانان مخترع، مبتکر و خلاق هستیم که دارای طرح های فناورانه و هایتک هستند.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا با بیان اینکه جوانان مبتکر می توانند از حمایت های این مرکز بهره مند شوند تصریح کرد: هدف اصلی از راه اندازی مرکز نوآوری شهید فخری زاده این است که صاحبان تخصص و فناوری در قالب شرکت های نوپا در این مرکز مستقر شده و به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند تا چرخه ایده تا ثروت محقق شود.

ارسلانی ادامه داد:وقتی چرخه ایده به ثروت محقق شد این امر باعث ایجاداشتغال پایدار و  ارزش افزوده اقتصاد دانش بنیان می شود و از سوی دیگر باعث امیدآفرینی و دلگرمی برای جوانان دارای تحصیلات تکمیلی  دانشگاهی می شود.

رئیس سازمان بسیج، علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی راه اندازی این مرکز نوآوری را یک کار زیرساختی بیان کرد و افزود: راه اندازی این مرکز یک کار زیرساختی و بنیادی است و به راحتی نمی توان آن را حذف کرد و پیش بینی ما بر این است که طی سه الی پنج سال به درآمدزایی برسد چرا که هم اکنون خودکفایی به معنای واقعی در این مرکز اتفاق افتاده است.

ارسلانی ادامه داد: از هم اکنون نخبگان می توانند طرح ها و ایده های خود را ثبت کنند تا هئیت داوران آنها را بررسی نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ساماندهی نخبگان استانی در سازمان عنوان کرد:خانه نخبگان سازمان بسیج علمی در ۲۲شهرستان استان تشکیل یافته و ۹۰۰ نخبه استانی را در ۱۰ کارگروه ساماندهی کرده است و مهم ترین فعالیت این نخبگان در کارگروه های مربوطه این است که پنج چالش و مشکل مربوط به کارگروه خودشان را مطرح کرده و راهکارهای مربوط به حل آن مشکل و چالش را ارائه دهند و در کنار آنها به فرصت ها و ظرفیت هایی که مغفول مانده اشاره کنند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آدربایجان شرقی دارای هشت مرکز رشد و هفت کارگروه حمایتی و هدایتی است.

ارسلانی در ادامه صحبت های خود از برنامه ریزی برای برگزاری وبینار یا رویداد کشاورزی با عنوان”امنیت غذایی و سلامت جامعه ” خبر داد و افزود: در آینده نزدیک این رویداد کشاورزی توسط نخبگان کارگروه کشاورزی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی خاطرنشان کرد: جامعه ای که می خواهد توسعه یابد باید نیازهای جامعه را خودش تامین کند. اگر بتواند این کار را انجام دهد می تواند سایر مولفه های امنیتی را تامین کند.از طرف دیگر باید در بحث امنیت پایدار از بعد کشاورزی و محصولاتی که وارد کشور می شود باید دقت کرد چرا که امنیت غذایی کشور در معرض خطر است و نباید فراموش کرد بحث امنیت غذایی با کشاورزی و سلامت جامعه ارتباط مستقیمی دارد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …