خانه / اخبار / ساخت رباتی با مکانیسم6 درجه آزادی توسط دانش آموز تبریزی

ساخت رباتی با مکانیسم6 درجه آزادی توسط دانش آموز تبریزی

شایان یوسفی دانش آموز تبریزی توانست رباتی با مکانیسم 6درجه آزادی طراحی کرده و تولید کند.

نادر ارسلانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با این دانش آموز تبریزی دیدار کرد.

نادر ارسلانی در جلسه دیدار با شایان یوسفی ضمن عرض تبریک برای طراحی و ساخت این ربات از زحمت ها و تلاش های این دانش آموز تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه این ربات یک فناوری هایتک محسوب می شود گفت: جای خوشحالی است که دانش آموزان نخبه و فعال این شهر در رشته های مختلف فعالیت می کنند.این ربات جزو فناوری های پیشرفته و هایتک است که هزینه ساخت ربات را تا یک دهم کاهش می دهد.

ارسلانی افزود: مهم ترین هدف از دیدار و گفتگو با این دانش آموز نخبه تبریزی حمایت از دستاورد علمی و فنی این جوان نخبه است و در صدد هستیم برای حمایت از جوانانی که در زمینه رباتیک فعال هستند مرکز نوآوری رباتیک را تاسیس کرده و زمینه ای برای فعالیت هر چه بیشتر آنها فراهم کنیم تا به پیشرفت و اشاعه این فناوری کمک شود.

وی در مورد کاربرد این ربات خاطرنشان کرد: این ربات در تمامی زمینه ها از جمله صنایع دفاعی، کنترل از راه دور، مکان هایی که خطای دید وجود دارد، نقاط صعب العبور، صنایع ریخته گری، ماشین سازی و ماشین آلات سنگین کاربرد دارد.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا با اشاره به طراحی پیشرفته این ربات افزود: این دانش آموز نخبه از صفر تا ۱۰۰ این ربات را به تنهایی و با اتکا به دانش و توان علمی خود طراحی کرده است.کد نویسی، برنامه نویسی و طراحی و ساخت آن را به تنهایی انجام داده، حتی موتورهایی که به عنوان موتور سرور استفاده شده است را خودش طراحی و تولید کرده است و به صراحت می توان گفت دانش و توان علمی و فنی این ربات در حد یک دانشکده رباتیک است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …