خانه / اخبار / دیدار تصویری مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب

دیدار تصویری مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب

همزمان با فرا رسیدن ۲۹ بهمن و سالروز قیام تاریخی مردم تبریز، دیدار مردم آذربایجان‌شرقی با رهبر معظم انقلاب امروز از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح آغاز شد

مراسم دیدار به صورت رسمی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح با جمع‌خوانی قرآن کریم و نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی شروع شد.

حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز  به ارائه گزارشی از فعالیت‌های استانی پرداخت.

 

امام جمعه تبریز در این مراسم گفت: اتفافاتی که گذشت، چهره واقعی کشورهای زیادی را نشان داد که ادعای قدرت داشتند ولی حتی در دفن پیکر جان باختگان خود در مواجهه با ویروس کرونا درماندند، در حالی که در کشور عزیزمان با استفاده از ظرفیت بسیج مردمی حماسه‌ای بزرگ خلق شد.

وی افزود:: ما از مشی رهبری انقلاب آموخته ایم که گره زدن مشکلات کشور به کدخدایان مایه کفران است که بر همین مبنا و برای رفع موانع تولید در استان وارد عمل شده و آنرا به بزرگ ترین کارگاه کشور با فعال سازی صادرات و واردات تبدیل کرده و گام های موثر برای بی اثر کردن تحریم ها و اقدام فوری برای تهیه اقلام مورد نیاز کشور برداشته ایم.

آل هاشم با اشاره به همت بالای مردم آذربایجان در مبارزه با شیوع کرونا، با بیان اینکه در مبارزه با کرونا با استفاده از ظرفیت بسیج حماسه ای بی نظیر از  همدلی خلق شد، ادامه داد: مردم آذربایجان که از کلام ولی امر خود نشان تبلور عزت ملی و دینی دریافت کرده اند،  به پیش قراولی خود در نهضت های مختلف مشهورند، در نهضت کمک های مومنانه نیز به ندای رهبری لبیک گفته و در کنار مشارکت های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بنیاد مستضعفان،  ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد امام،  ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت استان را به ستاد پشتیبانی عرصه سلامت تبدیل کردند.

آل هاشم تشکیل گروه های جهادی از نخستین روزهای شیوع کرونا در آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این گروه ها برای فعال سازی مساجد وارد عرصه شده و تامین و توزیع ماسک،   مواد ضدعفونی و گندزدایی و توزیع مواد غذایی با تاکید بر حفظ کرامت نیازمندان را به مورد اجرا گذاشتند و همچنین در برگزاری شکوهمند عزاداری های حسینی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  و استفاده بهینه از ایام محرم برای کمک های مومنانه وارد کارزار شدند.

وی گفت: در جریان کمک های مومنانه محوریت مسجد در بسیج مردمی یک بار دیگر احیا شد و حضور داوطلبانه طلاب و فضلای استان در ساماندهی امور شرعی جلوه های ماندگار از مجاهدت مومنانه فرزندان ملت در لباس روحانیت رقم زد.

تبیین دانشنامه حاج قاسم سلیمانی برای نخستین بار در کشور

امام جمعه تبریزیادآور شد: به پاس شهادت سردار سلیمانی مجموعه نفیسی با عنوان دانشنامه حاج قاسم سلیمانی به همت سپاه عاشورا برای اولین بار در کشور در این استان تبیین شد.

وی خاطرنشان کرد: ای امین امام و امام امین، پیشرفت ایجاد شده ما محصول وفاق، هماهنگی و همدلی کم‌نظیر استان و برقراری روابط صمیمانه مسوولان و نمایندگان و مردم است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …