خانه / اخبار / بازدید میدانی رئیس سازمان بسیجی علمی از خانه نخبگان شهرستان ها

بازدید میدانی رئیس سازمان بسیجی علمی از خانه نخبگان شهرستان ها

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج، علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج، علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی به منظور اطلاع از فعالیت نخبگان در شهرستان ها از شرکت های نوپا، دانش بنیان و هسته های فناور بازدید کرد و با اعضای خانه نخبگان هم دیدار نمود.

در جلسه مشترک با اعضای خانه نخبگان شهرستان های بناب، اهر، خداآفرین، کلیبر، شبستر و مرند بر ایجاد مرکز رشد در شهرستان ها در جهت حمایت از هسته های فناور تاکید شد.

در این بازدید میدانی اولین مرکز رشد مکاترونیک در شهرستان مرند به مدیریت مهندس اکبری افتتاح شد.

نادر ارسلانی در مراسم افتتاح مرکز رشد مکاترونیک مرند بر حمایت از واحدهای رشد و فناور تاکید کرد و گفت: مصمم هستیم از طریق راه اندازی مراکز رشد و واحدهای فناور ظرفیت سازی بنیادین ایجاد شده و امکان تولید قطعاتی که موردنیاز ماشین آلات سنگین و ترابری است تولید شود و واحدهای علمی و فناورارزش افزوده ایجاد کنند.

وی ادامه داد:ایجاد واحدهای فناور در راستای خیزش علمی در سطح شهرستان ها و استان آذربایجان شرقی است. در این راستا طی تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه آزاد مرند به صورت مشترک فعالیت های علمی دانشگاه و بسیج بیشتر از گذشته پایدار خواهدشد.

ارسلانی ادامه داد:در جهت خیزش علمی استان برای ایجاد واحدهای فناور و تبدیل آن به هسته های فناور به شرکت های دانش بنیان قدم بر می داریم و یکی از ارزنده ترین محصولات تولیدی دانش بنیان ها تولید پودر پرینتر برای اولین بار  در ایران است که طی هفته گذشته افتتاح شد و محصول دومی که توسط یک شرکت دانش بنیان دیگر تولید شده است صابون گیاهی بر اساس عصاره های گیاهی است.

وی ارائه خدمات فناور به مناطقی که دسترسی به این خدمات را ندارند از مهم ترین اهداف راه اندازی واحدهای رشد و فناور ذکر کرد و افزود: در جهت هم افزایی با مسوولان اجرایی درتلاش هستیم تا بتوانیم واحدهای فناور را در مکان هایی که قابلیت وجود دارد راه اندازی کنیم و مناطقی که به این نوع خدمات دسترسی ندارند از خدمات شرکت ها و هسته های فناور بهره مند شوند.

به عنوان مثال یکی از این اقدامات، تولید انرژی پاک است، در مناطق صعب العبور که برق رسانی از طریق شرکت برق میسر نیست با کمک هسته های فناور  از طریق سلول های خورشیدی و بادی برق تولید می شود. حتی در داخل شهر که دارای پیک مصرف است و باعث خاموشی های مکرر در طول سال می شود می توان انرژی پاک را از طریق سلول های خورشیدی تولید کرد که قابلیت تولید برق سه فاز نیز وجود دارد و از این طریق می توان مشکل کمبود برق مجتمع های مسکونی و مجتمع های صنعتی حل شود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …