خانه / اخبار / تفکر بسیجی از طریق نخبگان در جامعه گسترش یابد

تفکر بسیجی از طریق نخبگان در جامعه گسترش یابد

بسیج باید به عنوان الگو بودن و الگوسازی مطرح شود  و تفکر بسیجی از طریق نخبگان در جامعه گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،الیاس گل محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در جشنواره جهادگران علم و فناوری با اشاره به ظرفیت بسیج در کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) بسیج را یک نهاد اجتماعی با ابعاد متعدد ذکر کرده است، نهادی که صرفا نظامی نیست که فقط در مقابل دشمن بایستد بلکه بسیج یک نهاد وسیع است که پاسخگوی نیازهای انسانی در ابعاد مختلف است.

وی ادامه داد : در کلام مقام معظم رهبری نیزبسیج یعنی به صحنه آمدن، به میدان چالش های حیاتی و اساسی وارد شدن. در شرایط فعلی نیز نشان می دهد نهاد مقدس بسیج در هرعرصه ای که وارد شده توانسته است با کمترین هزینه بیشترین کارایی را داشته باشد.

گل محمدزاده با بیان اینکه هنوز برخی افراد تصور می کنند تشکیل بسیج صرفا برای بعد نظامی است افزود: بسیاری از افراد تضور می کنند بسیج به خاطر رفع خطرات نظامی ایجاد شده است در حالی که وقتی امام راحل و بزرگوار دستور تشکیل بسیج را صادر کرد حرفی از جنگ نبود. امروز انتظار از بسیج خیلی بالا است ، انتظار است بسیج در محورهای مختلف تحول آفرین باشد. بسیج باید به عنوان الگو بودن و الگوسازی مطرح شود  و تفکر بسیجی از طریق نخبگان در جامعه گسترش یابد.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه دشمن بر روی نخبگان  از عنصر نفوذ استفاده می کند بیان کرد:نخبگان در الگوسازی جامعه نقش بسیار مهمی دارند بر این اساس است بیشترین نفوذ  دشمنان در بخش نخبگان است، نخبگان اقتصادی، علمی، امنیتی و سایر افراد نخبگان در تیررس دشمنان هستند در حالی که اگر نخبگان با بصیرت باشند دشمنان هرگز موفق نمی شوند.

وی با اشاره به همه گیری و شیوع ویروس کرونا در جامعه انسانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث کنترل  بیماری کرونا تنها امید ما به نخبگان بسیجی است، نخبگان بسیج اساتید و بسیج جامعه پزشکی طرح های مختلف را بررسی  و ارزیابی کرده و یک راهکار مناسب برای کنترل ویروس کرونا ارائه دهند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …