خانه / اخبار / اتصال 125مدرسه شهری وروستایی بناب به شبکه ملی اطلاعات

اتصال 125مدرسه شهری وروستایی بناب به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم اجرای هوشمند سازی مدارس در استان درشرایط کرونا گفت:تا پایان سال جاری همه ی مدارس شهری و روستایی آذربایجان شرقی که امکان ارائه سرویس در آنها وجود دارد، به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

محمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعلام جزییات مربوط به پروزه هوشمند سازی مدارس در شهرستان بناب خاطر نشان کرد : طی اقدامات صورت گرفته در شهرستان بناب، سرویس های اینترنت ADSL به همراه مودم و یا بدون مودم به 63 مدرسه روستایی و 57 مدرسه شهری در شهرستان بناب که تاکنون فاقد سرویس اینترانت یا سرویس ADSL  بودند، بصورت 2 سال اتصال رایگان داده شده است.

وی همچنین افزود : سرویس اینترنت ADSL بدون مودم به مدرسه های روستایی و شهری شهرستان بناب که قبلا دارای سرویس هایی مانند ADSL یا اینترانت به همراه مودم بوده اند، اعطا شده است و صرفا سرویس قبلی آنها به توپولوژی مورد نظر تعریف شده و 2 سال اتصال رایگان برقرار شده است.

نماینده وزیر ارتباطات در استان آذربایجان شرقی با توضیح در مورد سرویس های مودم همراه اول و ایرانسل تصریح کرد : این سرویس در 4 مدرسه روستایی در شهرستان بناب که فاقد امکان ADSL بوده اند و دارای پوشش یکی از اپراتورهای همراه اول یا ایرانسل بوده اند، برقرار شده است.

وی افزود : سرویس مودم های وب  در 1 مدرسه روستائی بناب که دارای پوشش های وب بوده به همراه 2 سال اتصال رایگان برقرار شده است.

فرزاد با توضیح در مورد پروژه هوشمند سازی مدارس گفت : در مجموع 57 مدرسه شهری و 68 مدرسه روستایی در شهرستان بناب به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و در نظر داریم تا پایان سال جاری همه ی مدارس شهری و روستایی آذربایجان شرقی که امکان ارائه سرویس در آنها وجود دارد، به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …