خانه / اخبار / تولید تونل و دستگاه ضدعفونی کننده دست و اشیاء در دانشگاه فنی و حرفه ای

تولید تونل و دستگاه ضدعفونی کننده دست و اشیاء در دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی از طراحی و تولید تونل و دستگاه ضد عفونی کننده دست و اشیاء توسط دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

علی بهشتی اصل با اشاره به طراحی، ساخت و تولید تونل و دستگاه ضد عفونی کننده غیر تماسی در این دانشگاه گفت: از نیمه فروردین ماه سال جاری و با شروع همه گیری بیماری کووئید 19 در کشور، دانشجویان خلاق و با استعداد دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با دریافت سفارش از ستاد استانی مقابله با کرونا و با همراهی و راهنمایی استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه استان و نیز بخش خصوصی، اقدام به طراحی و ساخت اولین تونل ضد عفونی کننده انسان نمودند که با مکانیسم مه پاشی، مواد ضد عفونی کننده را به صورت بخار سرد به داخل تونل پخش می نماید.

 

وی افزود: به همت و توانمندی والای این تیم خلاق و با اراده، دستگاههای ضد عفونی کننده هوشمند دست به صورت ایستاده و دیواری، بدون نیاز به پدال و کاملاً غیر تماسی، در رنگ بندی متنوع طراحی و به مرحله تولید رسیده اند.

بهشتی اظهار داشت: این دستگاه ها نسبت به مشابه های موجود در بازار هزینه بسیار کمتری داشته و دارای 6 ماه گارانتی هستند.

 

شایان ذکر است که دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در کنار تولید تونل و دستگاههای ضد عفونی کننده دست، بدن و اشیاء، در زمینه طراحی و دوخت البسه پرستاری و ماسک نیز بصورت جدی فعالیت دارند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …