خانه / اخبار / 40 واحد صنعتی راکد در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازگشت

40 واحد صنعتی راکد در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۴۰ واحد تولیدی صنعتی مستقر در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران افزود: با راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی صنعتی برای ۳۱۷ نفر اشتغالزایی یا تثبیت شغل شده است.

وی اظهار داشت: از مهمترین برنامه های این شرکت احیای واحدهای راکد و تعطیل مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی بوده و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کنار بانک ها و دستگاه های اجرایی در بازگشت آن ها به چرخه تولید نقش مهمی ایفا می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: این واحدهای تولیدی و صنعتی با تلاش معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان با همکاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ارایه خدمات مشاوره به واحدهای راکد به چرخه تولید بازگشته است.

 نیرومند اسکویی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب عمل به این شعار یک تکلیف بوده و تلاش برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با توجه به منویات رهبری از وظایف مهم شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی است.

از مجموع ۲ هزار و ۳۹۹ واحد تولیدی موجود در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، یکهزار و ۸۹۳ واحد فعال و حدود ۴۰۰ واحد غیرفعال هستند.

هم اکنون بیش از ۵۳ هزار نفر در این واحدهای تولیدی استان مشغول فعالیت هستند.

۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یافته است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …