خانه / اخبار / حمایت وزارت دفاع از طرح های نخبگان بسیج علمی،پژوهشی ‌آذربایجان شرقی

حمایت وزارت دفاع از طرح های نخبگان بسیج علمی،پژوهشی ‌آذربایجان شرقی

جلسه شورای جهاد علمی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با حضور نمایندگانی از نیروهای مسلح در تبریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و تشریح برنامه ها و عملکرد این سازمان به  طراحی و اختراع چند طرح نظامی توسط نخبگان علمی بسیج اشاره کرد .

وی گفت: «گریپر خنثی سازی اجسام خطرناک» و «سلاحMK5» و « موتور براشلس فوق سبک با بدنه کامپوزیتی» و « پرینتر سه بعدی» از جمله طرح هایی است که  در این جلسه رونمایی می شود.

ارسلانی خواستار حمایت هر چه بهتر و بیشتر از نخبگان علمی بسیج شد.

دکتر علی رستمی،رئیس خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پزوهشی و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به وجود 70 هزار نخبه علمی درکشور بر اهمیت استفاده از نخبگان و لزوم توجه به مراکز پژوهشی و دانشگاهی تاکید کرد .

وی ادامه داد : اگر 10 درصد نخبگان علمی کار کنند کشور از لحاظ پیشرفت روزافزون علمی بیمه خواهد .

دکتر احمدیان مسئول بسیج جامعه پزشکی استان نیز در این جلسه به عملکرد بسیج جامعه پزشکی در ایام گسترش و همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بسیج جامعه پزشکی استان توانسته است برروی چهار طرح پیشگیری و درمان این ویروس کار کرده و به نتایج مثبت دست پیدا کند.

وی افزود:در حال حاضر یک طرح در بحث پیشگیری به اتمام رسیده و با تائید اخلاقی وزارت بهداشت تست شده و نتیجه مثبت حاصل شده و یک قرص درمانی نیز هم اکنون در بیمارستان 29 بهمن تبریز در حال تست است.

احمدیان خاطرنشان کرد: همچنین طرح یک کپسول درمانی ضد ویروس نیز داده شده که در آینده نزدیک در بیمارستان 29 بهمن تبریز تست خواهد شد.

علی فرهادی ، نماینده قرارگاه عملیاتی لشگر 21 حمزه ارتش نیز بر اهمیت استفاد هاز ظرفیت افسران وظیفه تاکید کرد و استفاده یگان خود از این ظرفیت را تشریح کرد .

وی ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت توانسته اند سامانه ارتباطی را طراحی کنند که هم اکنون در حال بررسی ستاد کل ارتش است.

دکتر فرزاد نماینده موسسه اموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی شمالغرب کشور هم در این جلسه گفت: استان آذربایجان شرقی هم اکنون به عنوان پایلوت هوشمند مرزبانی کشور انتخاب شده است.

وی آمادگی وزارت دفاع جهت حمایت از طرح های «گریپر خنثی سازی»و «سلاحMK5» و « موتور براشلس فوق سبک با بدنه کامپوزیتی» را اعلام کرد.

همچنین حسین محبی گرگری نماینده پدافند هوایی شمالغرب کشور، نیاز یگان خود به طرح «موتور براشلس فوق سبک با بدنه کامپوزیتی» را اعلام کرد .

در این جلسه مجیدی مرادی طراح و مخترع گریپر خنثی سازی به بیان قابلیت ها و توانایی هایی محصول اختراعی خود یعنی گریپر خنثی سازی اجسام خطرناک و مقایسه آن با مشابه خارجی پرداخت.

محمد حسن حسین زاده طراح و مخترع «سلاحMK5» و « موتور براشلس فوق سبک با بدنه کامپوزیتی» و « پرینتر سه بعدی» با تشریح طرح های اختراعی خود پرداخت و قابلیت های طرح های خود را بیان نمود.

در ادامه از طرح های ذکر شده رونمایی شد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …