خانه / اخبار / رعایت استانداردهای بین المللی در تولید گیاهان دارویی ضروری است

رعایت استانداردهای بین المللی در تولید گیاهان دارویی ضروری است

برای صادرات محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی رعایت استانداردهای جهانی ضروری و لازم است تا بتوانیم سهمی در بازار صادراتی کشورهای مختلف دنیا داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، نادر نظامدوست شادباد مسئول مرکز هدایت گیاهان دارویی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در دیدار با  جمعی از دانشجویان و متخصصان گیاهان دارویی و نخبگان بسیجی بر رعایت استانداردها در تلوید محصولات کشاورزی، باغی و گیاهان دارویی تاکید کرد .

وی گفت: در شرایط فعلی تاسیس یک شرکت دانش بنیان بر پایه تولید محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی ضرورت دارد و لازم است محصولات تولید شده درا ین شرکت های دانش بنیان بر پایه اصول و استانداردهای بین المللی باشد .

نظامدوست شادباد  ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست مشترک  تصمیم گیری و هدایت جوانان متخصص و نخبه در زمینه تولید محصولات با کیفیت گیاهی به صورت پایه و استراتژیک است که در کشور مورد نیاز است و در صادرات نیز می تواند نقش مهمی داشته باشد .

مسئول مرکز هدایت گیاهان دارویی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اهمیت محصولات باغی و زراعی  اظهارداشت: محصولات  گلخانه ای و باغداری نقش مهمی در صادرات دارند و باعث ارزآوری در کشور می شوند به شرطی که محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

وی افزود : بسار مشاهده شده است که کشورهای اروپایی در بررسی استاندارها مواردی همچون وجود فلزات سنگین در محصولات زراعی و باغی و داروهای گیاهی را مطرح کرده و محصول را به کشور مبداء بازگردانده اند در نتیجه بهتر است ما از همان ابتدا و با تکیه بر توان داخلی متخصصان داخلی محصولاتی تولید کنیم که مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …