خانه / اخبار / جشنواره«رویش» از ایده تا محصول در شبستر

جشنواره«رویش» از ایده تا محصول در شبستر

مرکز رشد واحد های فناور «بنیس» شهرستان شبستر با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جشنواره«رویش» از ایده تا محصول را به صورت مجازی در ۱۹ شهریورماه سال جاری برگزار می کند .

دکتر عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  در گفتگو بار خبرنگار  ما  با اعلام این خبر گفت:  ایده‌شو یک رویداد کارآفرینی است. در این رویداد به افراد این امکان داده می‌شود تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه بپردازند و ضمن تقویت مهارت‌های ایده‌پردازی و بیان ایده، ایده‌های خود را اصلاح کرده و پرورش دهند.

وی افزود:  شرکت کنندگان باید پس از ثبت نام اولیه در این بخش از مسابقات، ایده خود را که با تاکید بر ارائه راه حل کاربردی برای حل یک مشکل، مسئله یا نیاز  مطرح شده است، پرورش دهند.

واعظی ادامه داد : داوران بخش ایده‌شو پس از بررسی ایده‌های ارسال شده، ایده‌های برتر را انتخاب میکنند. صاحبان این ایده‌ها، باید ایده خود را در مدت زمان سه دقیقه در روز مسابقات در مقابل جمعیت بیان کنند. در پایان، ایده‌های برتر توسط داوران شناسایی شده و ضمن اهدای جوایز به صاحبان ایده تلاش می‌شود این ایده‌ها به سمت کسب و کار هدایت شوند

واعظی با اشاره به مطالبی که شرکت کنندگان باید در نظر داشته باشند خاطرنشان کرد:شرکت کنندگان باید ایده خود را هنگام ثبت نام برای تیم برگزار کننده ارسال نمایند .آنها فرصت دارند تنها سه دقیقه در مورد موضوع در مقابل جمعیت صحبت کنند. به محض اتمام زمان مذکور به هیچ وجه امکان ادامه بحث وجود ندارد .

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مرود ویژگی های یک ایده خوب افزود: یک ایده خوب باید: نوآور، شفاف، دارای توجیه اقتصادی، امکان‌پذیری و بازار پسند باشد.برای طیف گسترده‌ای از مخاطبین قابل فهم باشد.موضوعاتی که حاصل تجربه، دانش، هنر و حرفه سخنران بوده و یا ارتباط عمیقی با تجربیات حرفه‌ای یا شخصی او داشته باشد.موضوع حاوی یک نوآوری، تجربه بدیع، روشی منحصربه فرد بوده و امکان یادگیری و بکارگیری آن برای بقیه میسر باشد . ایده‌ها باید از تنوع موضوعی بالایی برخوردار باشند. ممکن است درخواست چندین ایده خوب برای یک موضوع وجود داشته باشد ولی برخی از آنها برای حفظ تنوع موضوعات حذف شوند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی که موضوع آنها دارای بیشترین نوآوری، جذابیت، هیجان انگیز بودن و کارپذیری بوده و محصول تجربه، دانش، تلاش و حرفه خود صاحب ایده باشند در اولویت قرار می‌گیرند.
موضوعاتی که قبلا ارائه شده‌اند، اولویت کمتری برای تایید نهایی دارند مگر آنکه وجه تمایز قابل توجهی با ایده مشابه داشته باشند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …