خانه / اخبار / تولید خودروهای هیبریدی و برقی در آذربایجان‌شرقی

تولید خودروهای هیبریدی و برقی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جهش تولید در ۴۰ محور کاری اهداف سازمان صمت استان برنامه‌ریزی شده و تولید خودروهای هیبریدی و برقی از جمله اقدامات اجرایی در زمینه تعمیق ساخت داخل است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،

حبیب امین زاده در نشست مشترک  با جمعی از نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی  در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی با اشاره به بخشی از اقدامات سازمان در سال جهش تولید، اظهار داشت: به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیشترین میزان صدور جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری بوده و در راستای تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان استانی اقدامات و تمهیدات لازم پیش‌بینی و اجراشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت حرکت در مسیر برنامه‌های هدف‌گذاری شده در جهت رونق تولید در سال جهش تولید، افزود: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی از دیگر برنامه‌های پیش رو در سال جاری است.

وی، توسعه فعالیت‌های جنبی معادن از جمله احداث و توسعه صنایع پایین دستی ، عملیات ذوب و تغلیظ به ویژه در صنایع مس همچنین پیگیری عملیات اجرایی نفلین سینیت سراب را در صدر اهداف محوری مجموعه صمت استان برشمرد.

امین‌ز‌اده، بر اهمیت اعتماد به توانمندی مهندسین ، متخصصان و صنعتگران استانی تأکید کرد و گفت: در سال جهش تولید در ۴۰ محور کاری اهداف سازمان صمت استان برنامه‌ریزی شده و تولید خودروهای هیبریدی و برقی از جمله اقدامات اجرایی در زمینه تعمیق ساخت داخل می‌باشد.

وی، از تحقق حدود 90 در صدی اهداف پیش‌بینی شده در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اتمام سرمایه‌گذاری‌های آغاز شده، در اولویت برنامه‌های محوری وزارت صمت است.

105 واحد راکد و غیرفعال در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به رصد و پایش اطلاعات یک هزار و 500 واحد راکد و غیرفعال در سطح کشور گفت: از این تعداد ۱۰۵ واحد راکد و غیرفعال مربوط به استان آذربایجان‌شرقی بوده که با برنامه‌های انجام شده 22 واحد از این واحدهای غیرفعال طی سه ماهه اول سال جاری به چرخه تولید بازگشته‌اند و اقدامات اجرایی برای فعالیت و راه‌اندازی مجدد سایر واحدها نیز در دستور کار قرار دارد.

امین‌زاده، از ارتقاء رتبه استان از 18 به 5 در زمینه ستاد تسهیل و رونق تولید در سه ماهه اول سال 99 خبر داد و گفت: از طریق تعامل با بانک‌های عامل استان در راستای جذب اعتبارات بیشتر و تحقق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حرکت می‌کنیم .

وی با اشاره به آمار درخشان استان در زمینه صادرات غیرنفتی و برتری میانگین استانی نسبت به میانگین کشوری گفت: صادرات غیرنفتی از نظر ارزش 42 درصد و ازنظر وزنی90 درصد با افزایش روبه‌رو بوده و رتبه یک کشوری را به ارمغان آورده است .

امین‌زاده، حفظ بازارهای صادراتی، توجه هرچه بیشتر به ظرفیت‌های تولیدی استان، ظرفیت‌های مزیت‌دار و رقابت‌پذیر همچنین موقعیت جغرافیایی استان به عنوان کریدور اوراسیا را یک فرصت طلایی برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال برای استان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی در ادامه از پیگیری تسهیل امر تخصیص ارز برای فعالان بخش خصوصی در جهت تأمین مواد اولیه، بازسازی خطوط تولید و نوسازی ماشین‌آلات خبرداد و گفت: از نظر تولید مقاطع فولادی طولی استان ما دارای بیشترین ظرفیت در کشور است، همچنین بیشترین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور در زمینه صنایع فولادی متعلق به استان آذربایجان‌شرقی است و با حمایت از نوسازی در این صنعت، قصد افزایش ظرفیت اسمی از 50 به 60 درصد را داریم.

امین‌زاده، با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به فعالان بخش هنر و صنعت فرش و قالیبافان استان تاکید کرد: در سال جهش تولید اقدامات اجرایی مطلوبی برای رونق این صنعت اصیل، اشتغال‌زا و ارزآور پیش‌بینی شده است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …