خانه / اخبار / امضای تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و سازمان بسیج علمی آذربایجان شرقی

امضای تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و سازمان بسیج علمی آذربایجان شرقی

تفاهم نامه همکاری مابین پارک علم و فناوری و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، با هدف گسترش همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری،امضا و مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،نادر ارسلانی  رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،در این مراسم با اشاره به فعالیت مراکز رشد و فناور این سازمان گفت: سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان آذربایجان شرقی دارای   6 مرکز رشد است که  در زمینه مکاترونیک، مهندسی پزشکی،زیست فناوری، مرکز رشد نانو ، مرکز رشد زیست فناور ومرکز رشد محاسبات در دانشگاه تبریز فعال هستند  و سه مرکز حمایت وهدایت درحوزه زیست فناوری، گیاهان دارویی و چرم و کفش به فعالیت های مختلف می پردازند.

وی ادامه داد: زمینه سازی برای هم اندیشی صاحب نظران،اندیشمندان و نخبگان علمی  استان در راستای شناسایی چالش ها و نیازهای استانی وارائه راهکارهای علمی و عینی به مسوولان ذی ربط از طریق برگزاری جلسات کارگروه های تخصصی خانه نخبگان علمی بسیج، شناسایی، هدایت و حمایت از مخترعان و مبتکران استان بخشی از فعالیت های این سازمان است.

ارسلانی ضمن استقبال از برنامه های پیشنهادی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در زمینه توسعه ارتباطات به ایجاد چهارهسته فناور، دانشی، گفتمان ساز و توانمندساز در سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری از سال ۱۳۹۸ اشاره کرد  و از  وجود ۳۸ پایگاه علمی در استان زیر نظراین سازمان خبر داد.

دکتر عبدالرضا واعظ رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم هم افزایی واقعی  دو مرکز،ازآمادگی پارک برای همکاری با مبتکرین و فناوران سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خبر داد.

وی افزود: در گام اول انقلاب شبکه ای به نام پایگاه های مقاومت مساجد شکل گرفته است که در گام دوم می توانیم شرح وظایف جدیدی برای آنها تعریف کنیم و آن استفاده از این شبکه برای جذب افراد صاحب ایده و مبتکر جهت معرفی به پارک علم و فناوری و مراکز رشد وابسته است. با اجرای این طرح پارک علم و فناوری می تواند خدمات خود را تا دور  افتاده ترین روستاها نیز توسعه دهد و مطمئن شویم که تمامی جوانان استان از حمایت های پارک مطلع شده و بهره مند شوند.

دکتر واعظی  به ایجاد کمیته مشترک برای بررسی و رفع مشکلات موجود در صنایع استان با همکاری بسیج اشاره و اظهار امیدواری کرد، با اجرای مفاد تفاهم نامه و پیگیری برنامه های مد نظر طرفین شاهد توسعه گفتمان اقتصاد دانش محور در استان باشیم.

رئوس موضوعات و زمینه های همکاری در این تفاهم نامه به شرح زیر است:

معرفی خدمات پارک علم و فناوری با استفاده از بستر پایگاه های علمی بسیج

همکاری پایگاه های علمی با ۷ مرکز رشد شهرستانی پارک

برگزاری جلسات فصلی برای همکاری و هماهنگی بیشتر بین دو مجموعه

برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی مشترک علمی و پژوهشی

حمایت از شرکت های نوپا با معرفی سازمان بسیج علمی استان

حضور و مساعدت بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان در مجمع خیرین علم و فناوری استان

همکاری در برگزاری همایش های مرتبط با گفتمان فناوری و نوآوری

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …