خانه / اخبار / استارت‌آپ ‌‌«شوی ملی همزیستی با كرونا» در تبریز برگزار می‌شود

استارت‌آپ ‌‌«شوی ملی همزیستی با كرونا» در تبریز برگزار می‌شود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری استارت‌آپ‌ «شوی ملی همزیستی با ویروس كرونا» به‌صورت مجازی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،محمود بهشتی، معاون علوم پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی  آذربایجان‌شرقی در نشست خبری در جمع خبرنگاران از برگزاری استارت‌آپ‌ «شوی ملی همزیستی با ویروس كرونا» در تابستان امسال به‌صورت مجازی در تبریز خبر داد و گفت: در شرایط فعلی یکی از چالش‌برانگیزترین ابهامات موجود در جامعه، چگونگی همزیستی با ویروس كروناست که منجر به فلج‌شدن زندگی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان شده است.

وی  افزود: از یک سو این بیماری فاقد واکسن و درمان بوده و تنها راه مقابله با آن پیشگیری به‌صورت قرنطینه یا رعایت فاصله اجتماعی و الزامات بهداشتی است و از سوی دیگر عوارض ناشی از راه‌های مقابله با این بیماری بر کسب و کار، اقتصاد، محیط زیست، آموزش، پژوهش، ارتباطات اجتماعی و سلامت روان مردم در سنین مختلف، فراوان و کمرشکن است؛ به همین دلیل لزوم ابهام‌زدایی و ایده‌پردازی در مقابله با این چالش بزرگ از اهمیت زائدالوصفی برخوردار است.

بهشتی، حفاظت شخصی در برابر کرونا، حفاظت از کادر درمان در برابر کرونا، سلامت روان و کرونا، دورکاری و کرونا، ارتباطات اجتماعی در زمان شیوع کرونا، آموزش در زمان شیوع کرونا، کسب و کار در زمان شیوع کرونا و تفریحات و ورزش در زمان شیوع کرونا را از جمله محورهای این رویداد علمی اعلام کرد و افزود: حمل و نقل در زمان شیوع کرونا، رستوران‌ها در زمان شیوع کرونا، آلودگی محیط زیست و کرونا و پدافند غیرعامل در دوران پساکرونا از دیگر محورهای این استارت‌آپ مجازی است.

معاون علوم پزشكی دانشگاه آزاد  آذربایجان‌شرقی یادآور شد: دانشجویان واحدهای دانشگاهی استان می‌توانند ایده‌های خود را تا ۳۱ تیر ۱۳۹۹ به پست الكترونیكی iautmed@iaut.ac.ir ارسال کنند.

وی اظهار کرد: نتایج داوری اولیه ۱۵ مرداد و داوری نهایی ۳۰ مرداد سال جاری از طریق پست الكترونیكی به شركت‌كنندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …