خانه / اخبار / پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی بدون ‌آزمون در دانشگاه تبریز

پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی بدون ‌آزمون در دانشگاه تبریز

دانشگاه تبریز برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، در مقطع دکتری تخصصی بدون ‌آزمون دانشجو می پذیرد.

دکتر حمید احمدی رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری تخصصی، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دانشگاه در نظر دارد معادل با ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور دکتری را به صورت مازاد بر ظرفیت و از طریق سهمیه استعدادهای درخشان، با بررسی سوابق تحصیلی و انجام مصاحبه علمی پذیرش نماید.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد در مقطع دکتری ادامه داد : پذیرش دانشجو در تمامی رشته ها و گرایش های مقطع دکتری دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دارای سهمیه پذیرش روزانه از طریق کنکور دکتری هستند، از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد، با لحاظ نمودن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش، صورت خواهد گرفت.

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: حائزین شرایط تا ۲۱ تیر ماه سال جاری فرصت دارند، ضمن مطالعه دقیق فراخوان و شیوه نامه پذیرش از طریق وب سایت رسمی گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز به آدرس dotsa.tabrizu.ac.ir، نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

بنا به گفته وی  سال گذشته مجموعاً ۳۴۹ نفر از طریق سهمیه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز پذیرش شده اند که از این تعداد، ۳۰۸ نفر در دوره کارشناسی ارشد و ۴۱ نفر در دوره دکتری تخصصی مشغول به تحصیل شده اند.

یادآور می شود: دانشگاه تبریز در حال حاضر با حدود ۲۰ هزار دانشجو که بیش از ۵۰۰ نفر آن ها عضو گروه حمایت از استعدادهای درخشان هستند، یکی از دانشگاه های بین المللی و سطح یک کشور است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …