خانه / اخبار / پوشش ۸۰ درصدی تلفن همراه در روستاهای مراغه

پوشش ۸۰ درصدی تلفن همراه در روستاهای مراغه

تا پایان سال جاری ۸۰ درصد مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار شهرستان مراغه تحت پوشش تلفن همراه قرار می گیرند.

محمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری  با اشاره به برنامه های توسعه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان، گفت: پهنای باند اینترنت همراه اول در مراغه توسط گروه های پایش اداره کل ارتباطات استان بررسی و نقاط کور و مشکلات موجود در این شهرستان رفع می شود.

وی با بیان برنامه اداره کل ارتباطات آذربایجان شرقی برای توسعه پوشش اینترنت همراه، افزود: با توجه به نصب و راه اندازی سایت مخابرانی 4G های­وب در روستای کرمجوان، این روستا و ۲۰ روستای دیگر در این محدوده، تحت پوشش اینترنت پرسرعت نسل چهارم قرار می گیرند.

مدیر کل ICT آذربایجان شرقی با اشاره به وجود مرکزی به نام “خانه استارت آپ” در شهرستان مراغه و ظرفیت های این مرکز، تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در خانه استارت آپ مراغه از دیگر برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.

فرزاد همچنین از تصویب اعطای تسهیلات بانکی و مجوزهای مربوطه جهت ایجاد کسب و کارهای دیجیتال و خرید و فروش اینترنتی در شهرستان مراغه خبر داد و گفت: این شهرستان دارای پتانسیل های بالایی در این حوزه است و باید اقدامات لازم برای توسعه کسب و کارهای نوپا در این شهرستان را انجام داد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …