خانه / اخبار / راه اندازی سرور محاسباتی برای پردازش تصاویر راداری در دانشگاه تبریز

راه اندازی سرور محاسباتی برای پردازش تصاویر راداری در دانشگاه تبریز

رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز از راه اندازی سرور محاسباتی پردازش تصاویر راداری، محاسبات سنگین و مدلسازی در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی توسط گروه سنجش از دور و GIS این دانشکده خبر داد.

دکتر بهروز ساری صراف، در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این سرور مجهز به پردازنده i9 9900k آماده ارائه خدمات به اساتید، دانشجویان و محققین است که با مساعدت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب جایزه ی استادیاران جوان برای دکتر صدرا کریم زاده استادیار گروه سنجش از دور و GIS  این دانشکده در نظر گرفته شد.

وی در ادامه به مزایای راه اندازی این سرور در این دانشکده یادآور شد: در این ارتباط محققین و دانشجویان علاقمند به پردازش تصاویر راداری علاوه بر استفاده از سرور، می توانند به صورت قانونی از لایسنس نرم افزار SARscape استفاده نمایند.

به گفته وی نرم افزار مذکور قابلیت اندازه گیری میدان جابجایی زلزله، مدلسازی مکانیزم زلزله، برآورد نرخ فرونشست دشت ها و برخی پایش های محیطی دیگر را دارد که می تواند در سایر مراکز علمی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز اضافه کرد: در همین راستا تمامی دانشگاه های کشور، سازمان فضایی کشور، سازمان نقشه برداری کشور، موسسه ژئوفیزیک (دانشگاه تهران)، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به این نرم افزار و سیستم مجهز هستند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …