خانه / اخبار / تولید ۳۰میلیون جفت کفش با برند تبریز

تولید ۳۰میلیون جفت کفش با برند تبریز

در استان ‌آذربایجان شرقی ۳۰میلیون جفت کفش با برند تبریز تولید می شود و ایجاد شهرک تخصصی کفش در این راستاست.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز (پنجشنبه ۲۴ بهمن )در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی که  با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: شرایط اقتصادی کشور به لحاظ تحریم‌های ظالمانه شرایط سختی بود ولی ما یکسری مشکلات ناشی از قهر طبیعی و سوانح طبیعی همانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و اعتراصات خیابانی را در کشور داشتیم ولی تبریز و آذربایجان با کمترین مشکلات جانبی از این مسائل عبور کرد.

وی، ظرفیت نفت و پتانسیل گردشگری کشور را دو  مزیت بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: مزیت سوم در کشور مزیت کریدور ترانزیتی است به طوریکه ایران در ۵ کریدور مطرح دنیا در مرکز قرار دارد و استان نیز در مسیر سه کریدور قرار دارد،

پورمحمدی با اشاره بر اینکه صادرات ما ۵۴ درصد رشد داشته و تا پایان سال میزان صادرات غیرنفتی استان به ۳هزار میلیون دلار خواهد رسید، گفت: مراودات خوبی با کشورهای همسایه داریم از این‌رو می‌خواهیم تا ما به عنوان استان معین در انجام کریدور اوراسیا باشیم در حالیکه استان دیگر این کار را انجام می‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر وجود سختی معیشت و بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در استان از متوسط کشور پایین است ولی به منزله نبود بیکاری نیست زیرا مردم ما باغیرت بوده و کار را عار نمی‌دانند به عبارتی وطن‌دوست‌ترین ایرانی ها همین تبریز‌‌ی‌ها هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تولید لوکوموتیو را در استان  دنبال می‌کنیم ادامه داد: تولید لوکوموتیو  در ۵ سال آینده به ثمر خواهد نشست،و باید گفت  ۱۸ کشور خارجی در استان آذربایجان‌شرقی در حال سرمایه‌گذاری هستند و ما مالکیت زمین و جوازها را می‌دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه استان ۳۰میلیون جفت کفش با برند تبریز تولید می‌کند، گفت: ایجاد شهرک تخصصی کفش برای این منظور است همچنین شهرک تخصصی دانش‌بنیان نیز از دیگر اقدامات برای اشتغال‌زایی است.

وی، ۵۲ ناحیه در شهرک صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۸ کشور خارجی در استان آذربایجان‌شرقی در حال سرمایه‌گذاری هستند و ما مالکیت زمین و جوازها را می‌دهیم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …