خانه / اخبار / پژوهشگر بنابی جزو یک درصد پژوهشگران برتر جهان شد

پژوهشگر بنابی جزو یک درصد پژوهشگران برتر جهان شد

نام دکتر «صیاد نوجوان» پژوهشگر وعضو هیئت علمی دانشگاه بناب، برای نخستین بار از این دانشگاه، در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری  آذربایجان شرقی، حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب در مورد جزئیات این خبر به خبرنگار علم و فناوری گفت:حوزه موضوعی، تعداد کل استنادها در حوزه موضوعی، تعداد مقالات در حوزه موضوعی و تعداد کل مقالات (مقاله و مروری) از جمله شاخص هایی هستند که پایگاه های استنادی بر اساس آن نسبت به انتخاب دانشمندان و پژوهشگران در لیست یک درصد دانشمندان جهان اقدام می کنند.

وی ادامه داد: دکتر «صیاد نوجوان» عضو هیئت علمی دانشگاه بناب نیز بر اساس چنین شاخص هایی از سوی اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، و بر اساس داده‌های منتشرشده از پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI) برای اولین بار در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه بناب با تاکید بر شایستگی های علمی، ظرفیت ها و پتانسیل های دکتر «صیاد نوجوان» اظهارداشت: نوجوان، عضو بنیاد ملی نخبگان، عضو دفتر استعداد درخشان، برنده جایزه علمی پژوهشی علی پولاد، فارغ‌التحصیل دوره پسادکترای و پژوهشگر برتر دانشگاه بناب در سال 1398 بوده و تاکنون ۷۰ مقاله، ISI ۸ مقاله علمی پژوهشی، ۳۵ مقاله کنفرانس، ۲۵ فصل کتاب و ۶ کتاب بین‌المللی در انتشارات الزیویر و اشپرینگر تالیف نموده و تاکنون چهار پروژه تحقیقاتی انجام داده است.

دکتر پیری ادامه داد: براساس این شاخص‌ها امسال برای اولین بار در تاریخ دانشگاه بناب، دکتر نوجوان به‌عنوان هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه بناب در حوزه موضوعی مهندسی در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفت.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …