خانه / اخبار / 25 درصد علم دنیا در دانشکده های پرستاری و مامایی تولید می شود

25 درصد علم دنیا در دانشکده های پرستاری و مامایی تولید می شود

25 درصد از تولید علم  در دانشگاه های علوم پزشکی دنیا مربوط به دانشکده پرستاری و مامایی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی آذربایجان شرقی ،وحید زمان زاده ،رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری با اشاره به  تاسیس دانشکده پرستاری در تبریز گفت: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱۰۳ سال قبل شروع به تربیت پرستار نموده و  برای اولین بار مقطع دکترای پرستاری در شهر اولین ها شروع شده که نزدیک به ۵۲  نفر هئیت علمی دارد؛ این رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو تربیت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 194 دانشکده پرستاری و مامایی در کل کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 109 دانشکده دولتی و بقیه آنها مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و بخش خصوصی است.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته در این دانشکده اظهارداشت: 25 درصد تولید علم در دنیا در دانشگاه های علوم پزشکی مروبط به دانشکده های پرستاری و مامایی است و 30 مجله پژوهشی معتبر بین المللی در این زمینه فعال است و در کشور ما نیز دو مجله معتبر بین المللی علمی منتشر می شود که مجله در دانشکده پرستاری تبریز و دیگری در اصفهان است.

وی ادامه داد: 16 مرکز تحقیقاتی  در زمینه پرستاری و مامایی فعال است  و از نظر پژوهش های تحقیقی پرستاری و مامایی  در نمایه اسکاپوس در رتبه  سوم یا چهارم قرار داریم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …