خانه / اخبار / درخشش دانشجوی تبریزی در مسابقات جهانی

درخشش دانشجوی تبریزی در مسابقات جهانی

علیرضا ابراهیم‌ زاده دانشجوی تبریزی، مدال طلا و نقره مسابقات جهانی کانادا و کرواسی را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،علیرضا ابراهیم زاده دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزدر گفتگو با خبرنگار علم و فناوری در مورد کسب مدال طلا و نقره خود گفت: دررقابت های جهانی کانادا با اختراع «کلاه اتوماتیک» و  در رقابت های جهانی کرواسی  با طراحی «سیستم هوشمندی برای کنترل سیلندرهای اکسیژن مورد استفاده در حوزه پزشکی» شرکت کرده بودم.

وی ادامه داد: طرح «کلاه اتوماتیک» در حوزه نوروفیدبک است.کلاه اتوماتیک برای تشخیص افراد دارای بیماری افسردگی، بیش فعالی و نقص توجه کاربرد دارد. به این صورت که فرد در مطب پزشکی این ‌کلاه را بر سر گذاشته و با استفاده از سیگنال هایی که داخل آن است سیگنال های مغزی اندازه گیری می شود وبر اساس آن نوع بیماری فرد تشخیص داده می شود

ابراهیم زاده ادامه داد:یعنی این کلاه اختلال فرد را شناسایی می کند که فرد افسرده است یا بیش فعال یا اینکه نقص توجه دارد و نورو فیدبک روش درمانی برای این نوع بیماران است.

بنا به گفته دانشجوی تبریزی این طرح در مطب های روانشناسی و روان پزشکی کاربرد دارد و روش کار به صورت غیرتهاجمی است. این کلاه اتوماتیک برای کودکان و افراد سالمند استفاده می شود.

وی با اشاره به زمان هایی که برای طرح های مختلف صرف می شود خاطرنشا ن کرد: هر طرح تحقیقاتی و علمی معمولا یک سال یا بیشترطول می کشد برای این طرح پژوهشی دو سال زمان صرف شده است.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: این اختراع در مسابقات Ican ۲۰۱۹ کشور کانادا که با شرکت ۵۰ کشور برگزار شد، مقام دوم را کسب کرد و مدال نقره مسابقات را به خود اختصاص داد.

 دانشجوی جوان تبریزی در ادامه در مورد « طراحی سیستم هوشمندی برای کنترل سیلندرهای اکسیژن مورد استفاده در حوزه پزشکی» نیز گفت: این سیستم با هدف جلوگیری از هیپوکسی در بیماران تنفسی طراحی شده و از طریق محاسبه زمان قابل‌استفاده از کپسول اکسیژن، هشدارهایی به مراقبان و بخش کنترل مرکزی این سیستم  ارسال می‌کند.

این محقق جوان ادامه داد: زمانی که اکسیژن کپسول به کمتر از ۲۰ درصد رسید با این هشدار پرستار یا بیمار متوجه افت فشار کپسول شده و برای پیشگیری از هیپوکسی نسبت به تعویض کپسول اکسیژن اقدام می‌کنند

بنا به گفته وی این اختراع مقام اول مسابقات بین‌المللی اختراعات کشور کرواسی (دانشگاه زاگرب) را کسب و حائز مدال طلا شده است.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …