خانه / اخبار / ایجاد شرکت های دانش بنیان برای حمایت نخبگان ضروری است

ایجاد شرکت های دانش بنیان برای حمایت نخبگان ضروری است

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی بر استفاده از امکانات و ظرفیت ادارات در جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان برای حمایت از نخبگان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن تشریح ماموریت های این سازمان گفت: در سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری 6 مرکز رشد در زمینه مکاترونیک،زیست فناوری،گیاهان دارویی، و سه مرکز هدایت درحوزه زیست فناوری، گیاهان دارویی و چرم و کفش فعال هستند

وی با اشاره به ایجاد کارگروه های علمی در این سازمان افزود: ایجاد خانه نخبگان و تشکیل  11 کارگروه علمی و حمایت از طرح ها و ایده های نخبگان جوان از دیگر فعالیت های این سازمان محسوب می شود.

وی با اشاره به همکاری دوجانبه بین سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری و اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بر استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در جهت انجام کارهای مشارکتی و تعامل روزافزون و دو جانبه این دو سازمان تاکید کرد.

ارسلانی  از امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج علمی و پژوهشی و اداره کل اوقاف خبر داد و گفت: درصدد هستیم تفاهم نامه  دو جانبه ای در راستای همکاری مشترک  منعقد کرده و فعالیت هایی را در راستای کارهای مشارکتی آغاز نمائیم.

رئیس سازمان بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های اداره کل اوقاف و امور خیریه را در راستای ایجاد شرکت های نوپا و دانش بنیان مورد تاکید و توجه قرار داد و افزود: ایجاد شرکت های نوپا و دانش بنیان با استفاده از امکانات و ظرفیت های اداره کل اوقاف در راستای حمایت از نخبگان یکی از زمینه های فعالیت مشترک بین این دو نهاد است.

وی در ادامه رویکرد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی را توانمندی و استفاده ازظرفیت علمی و پژوهشی نخبگان  این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: در صدد هستیم با بهره مندی از امکانات و ظرفیت های سایر ادارات نیز زمینه های حمایت از نخبگان دارای فکر و ایده را فراهم کنیم.  به طوری که ایجاد خانه نخبگان با ظرفیت 700 نخبه  در استان با استفاده از ظرفیت کارگروه ها به ساماندهی نخبگان منجر شده  و مسئله محوری و محصول محوری در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …