خانه / اخبار / در صورت حمایت، با ایده خود می توانم بیکاری را تا حدود زیادی کاهش دهم

در صورت حمایت، با ایده خود می توانم بیکاری را تا حدود زیادی کاهش دهم

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ غلامرضا صدیقی 38 ساله، مخترع، مکتشف و فعال هنری است که تاکنون 25 مورد اختراع داشته است که 4 مورد آن به ثبت رسیده و در سال 1392 توانسته است حائز مقام نخست کشوری شود.
.
.
.
.
وی که به داوینچی تبریز شهرت دارد، در گفتگو با علم و فناوری گفت: اختراعات عمدتا در زمینه های نظامی، کشاورزی، مهندسی پزشکی، خودرو، معدن و برق است، همچنین در زمینه های خوشنویسی و شعر را نیز به صورت جدی دنبال کرده ام که حاصل آن کسب چندین افتخار از جشنواره های مختلف بوده است.
.
.
.
.
این فعال هنری، ادامه داد: از سال 1377 در معیت استاد سیداحمد حسینی که متخلص به فرهاد شمال بودند، شعر و ادبیات را دنبال میکردم که با مهاجرت ایشان به استان سیستان و بلوچستان جهت تدریس در مناطق محروم، فعالیت من نیز کمرنگ شد،  اما هیچگاه قطع نشد و هرزگاهی با کنار هم چیدن کلمات چند خطی شعر را تحریر میکنم.
.
.
.
.
وی در پاسخ به این که، چه احساسی نسبت به لقب داوینچی تبریز دارید، گفت: شخصیت تاریخی داوینچی بسیار قابل تامل است، فردی که توانسته بود موفقیت های خود را چندجانبه کند به نظر من الگوئی مناسب جهت راهیابی به پله های موفقیت خواهد بود و شخصا از این لقبی که دوستان و همکاران داده اند خوشحال میشوم، چرا که احساس میکنم که توانسته ام موفقیت خود را به صورت چند جانبه پیش ببرم.
.
.
.
.
.
.
.
.
صدیقی در رابطه با چگونگی ورودش از اکتشافات به دنیای اختراعات، ابراز داشت: سال 1386 موفق شدم تا یک دهنه معدن در نصیرآباد هشترود کشف کنم که در ادامه همین کشف، همواره سعی داشتم تا مواد استخراجی را فراوری کرده و از خام فروشی جلوگیری کنم که این امر موجب طراحی اختراعات متعددی در این زمینه شد.
.
.
.
.
وی همچنین به ماجرای اختراع وسیله ای به نام چرخ عنکبوتی اشاره کرده و با تاکید بر این که اصل اختراع از نیاز شروع می شود، گفت: سال 1384 در اثر سانحه ای کشکک زانویم دچار سانحه ای شد که با مشکلات متعددی از جمله تردد از پله ها و مخصوصا حمل اشیاء شدم که همین مشکل سبب شد تا موفق به اختراع چرخ عنکبوتی شدوم که از جمله اختراعات تجاری سازی شده ام است.
.
.
.
.
این مخترع، با تعریف خاطره ای چگونگی طراحی سریعترین بالگرد نظامی خود را شرح داده و بیان داشت: همیشه چگونگی افزودن بر سرعت بالگردها برایم جای سوال بود، تا این که یک روز در آزمایشگاه، بال های یک مگس را جدا کرده و زیر میکروسکوپ قرار دادم، اما در کسری از ثانیه مگس توانست بدون بال پرواز کند که با بررسی بیشتر این مگس دریافتم که در زیر بال های مگس بالک هائی ریز وجود دارد که 209 مرتبه بیشتر از بال ها زده میشود و همین بالک ها بوده است که باعث شده تا مگس از زیر میکروسکوپ فرار کند.
.
.
.
.
وی ادامه داد: ماموریت بالک ها تخلیه هوای زیر بال ها است که باعث بالا رفتن سرعت پرواز این حشره میشود و من با الگو گرفتن از این بالک ها توانستم جواب سوال خود را پیدا کرده و سریعترین بالگرد نظامی را طراحی و تحویل مراجع ذی صلاح دهم.
.
.
.
.
صدیقی در پاسخ به این که، آیا پیشنهاداتی از دیگر کشورها داشته اید، گفت: از چندین کشور دعوت نامه های رسمی جهت ارائه اختراع خود با وعده های تطمیع کننده داشتم که تعصب آب و خاک اجازه نداد تا به این دعوت نامه ها پاسخی دهم، هر چند که شرکت های داخلی استقبال چندانی از اختراعات نکردند.
.
.
.
.
وی به طراحی اپلکیشن کارآفرینی خود اشاره کرد و ابراز داشت: بحث ایجاد اشتغال از جمله دغدغه هائی است که دارم و این اپلکیشنی که موفق به طراحی آن شده ام، اگر حمایت مالی شود می تواند رکورد ایجاد اشتغال را به نام استان ثبت کند.
.
.
.
.
این طراح اپلکیشن کارآفرینی، تاکید کرد: اگر حمایت های مالی و معنوی وجود داشته باشد، قطعا می توان تا حدود زیادی آمار بیکاری را در استان کاهش داد و شاید گفت که آن را ریشه کن کرد.
.
.
.
.
انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …