خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / مهر ماه امسال، بیش از ۷ هزار کلاس درس برای تحویل به اداره آموزش و پرورش استان ها آماده است

مهر ماه امسال، بیش از ۷ هزار کلاس درس برای تحویل به اداره آموزش و پرورش استان ها آماده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تبریز مطرح کرد: قرار است مهر ماه امسال، بیش از ۷ هزار کلاس درس برای تحویل به اداره آموزش و پرورش استان ها داده شود، که این عدد نسبت به کلاس هایی تحویل داده شد حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 

مهراله رخشایی، در چهل و نهمین گردهمایی مشترک مدیران کل ستادی و اجرایی نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور که در باشگاه فرهنگیان اداره آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به این که با برنامه ریزی های انجام شده، قرار است مهر ماه امسال، بیش از 7 هزار کلاس درس برای تحویل به اداره آموزش و پرورش استان ها داده شود، اظهار کرد: این عدد نسبت به کلاس هایی تحویل داده شد حدود 40 درصد افزایش داشته است.

وی بررسی وضعیت مدارس و کلاس‌های درسی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید را از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان و اظهار کرد: بررسی وضعیت پروژه های نیمه کاره و مقاوم سازی و بازسازی مدارس از دیگر مباحث مطروحه در این گردهمایی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر این که تجهیز مدارس از الزامات آموزش است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، تجهیزسازی بیشتری را در مدارس استان انجام خواهیم داد.

وی  به موضوع مدارس خشتی وگلی اشاره کرد و گفت: 987 کلاس خشتی و گلی داریم که با برنامه ریزی های انجام شده، این مدارس را تا پایان سال تحصیلی پیش رو تخریب، باسازی، و جاگزینی مدارس مناسب تر را انجام خواهیم داد.

رخشانی مهر ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال 92، نزدیک 70 درصد از مدارس کشور ناایمن بوده و نیازمند بازسازی یا مقاوم سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس کشور تخریبی هستند، گفت: این موضوع قابل قبول نیست و باید در جهت رفع این مشکل بکوشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: سرانه استاندارد فضاهای آموزشی در جهان 8/4 متر به ازای هر دانش آموز بوده، در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی در ایران 5/2 متر مربع است.

وی اضافه کرد: پراکندگی سرانه فضای آموزشی در سراسر کشور برابر نیست و در برخی از استان ها نظیر استان سیستان و بلوچستان، سرانه فضای آموزشی پایین تر از میانگین کشوری است.

رخشانی مهر با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در 11 استان پایین تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: حال آنکه سرانه فضای آموزشی در آذربایجان شرقی 5/8 متر مربع و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 530 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد و بیش از 7 هزار کلاس درس جدید نیز مهر ماه سال جاری به آموزش و پرورش تحویل داده می شود که این موضوع نسبت به مهر ماه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین در خصوص وضعیت سیستم گرمایشی مدارس کشور گفت: پس از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر مجلس تصمیم خوبی گرفت و بر اساس آن از محل عوارض شرکت گاز درصدی در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفت تا سیستم های گرمایشی مدارس استاندارد شود.

وی  با اشاره به اینکه 60 درصد مدارس کشور از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند، افزود: استاندارد سازی سیستم گرمایشی 40 درصد مدارس کشور نیز در دستور کار است.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …