خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / ۳۳ هزار کلاس درس و ۵۲۰۰ مدرسه در این استان مستقر است/ از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی ۷۱۵ هزار دانش آموز وجود دارد

۳۳ هزار کلاس درس و ۵۲۰۰ مدرسه در این استان مستقر است/ از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی ۷۱۵ هزار دانش آموز وجود دارد

با وجود ۳۳ هزار کلاس درس و ۵۲۰۰ مدرسه در استان و با حضور، مشارکت و همراهی اداره کل نوسازی استان، علی رغم افزایش ۱۵ هزار دانش آموز به حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش، با استقرار پایه دوازدهم، مشکل جدی نخواهیم داشت.

 

جعفر پاشایی در چهل و نهمین گردهمایی مشترک مدیران کل ستادی و اجرایی نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور که در باشگاه فرهنگیان اداره آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به این که محدودیت منابع مالی دولت، انتظارات مردم و نیازهای روزافزون آموزش و پرورش به فضاهای آموزشی باعث شده است در این برهه از ظرفیت های موجود، حداکثر استفاده شود، اظهار داشت: تجربه نشان می دهد اگر بتوانیم از ظرفیت های موجود آموزش و پرورش، منابع و امکانات، مخصوصا فضا های موجود آموزش و پرورش حداکثر استفاده را داشته باشیم بخشی از نیازهای آموزش و پرورش در حوزه ساماندهی را توانسته ایم حل کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره ظرفیت های جدیدی در حوزه ساماندهی ایجاد شده و ایجاد ظرفیت های موجود هم حداکثر بهره برداری در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تمجید ازکیفیت پروژه های اداره نوسازی، ابراز کرد: اداره نوسازی در ارزیابی معاونین استانداری از دستگاه های اجرایی استان ها، مخصوصا در حوزه ساخت و ساز، اداره نوسازی از جمله ادارت شاخص کشور است.

وی با بیان این که پروژه های مهم استان را از لحاظ کیفی به حوزه اداره نوسازی استان بدهند، گفت: نگرش اداره نوسازی به فردا کشور است و بهترین را ه آماده شدن به فردا نیز انجام عالی کار امروز است.

پاشایی با تاکید بر اهمیت اعتماد و اطمینان مردم و خیرین در این راستا، تصریح کرد: با این که حوزه های مختلفی از جمله بهداشت، مستمندان و… برای خیرین باز شده است، اما همچنان گسترده ترین شبکه خیرین کشور به حوزه نوسازی مربوط است.

وی با اشاره به این که استان آذربایجان شرقی دارای 32 منطقه و ناحیه اسست که از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی 715 هزار دانش آموز دارد، ادامه داد: در مهر امسال با استقرار پایه دوازدهم در حوزه تجهیزات، فضا و نیرو برای آموزش و پرورش اگر مدیریت نشود، مشکلات عدیده ای خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر این که با حضور، مشارکت و همراهی اداره کل نوسازی استان، علی رغم افزایش 15 هزار دانش آموز به حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش، با استقرار پایه دوازدهم، مشکل جدی نخواهیم داشت، تصریح کرد: 33 هزار کلاس درس و 5200 مدرسه در این استان مستقر است.

وی با بیان این که رویکرد ما برای حل مشکل، اولویت بندی نیازها است، گفت: بنا به اولویت بندی های انجام شده، فرمانداران، بخشداران و ائمه جمعه می دانند در کدام روستا و محله مشکل داریم.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …