خانه / مديريت علمي پژوهشي / مراکز رشد و خلاقیت / مرکزرشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده / بازدید مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان از مرکز رشد شهید شفیع زاده

بازدید مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان از مرکز رشد شهید شفیع زاده

جناب آقای دکتر حسین جهانگیری ( مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی ) و چندی از مسئولین و فعالان حوزه علمی استان بازدید کوتاهی از مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده به عمل آوردند. این دیدار حدوداً یک ساعته با بیان دیدگاه های تاسیس مرکز رشد شهید شفیع زاده و آشنا سازی حضار با حوزه های فعالیت مرکز رشد ، این دیدار صمیمی آغاز شد .

دکتر جهانگیری با بیان اینکه انتظار می رود به صورت جهادی وار و آتش به اخیار مطابق فرامین مقام معظم رهبری فعالیت های حوزه علمی روز به روز افزایش یابد ، خاطر نشان کردند مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده توانسته است دستاورد هایی قابل قبول در حوزه مکاترونیک ، رباتیک و مهندسی پزشکی را در طول یک سال گذشته از آغاز فعالیت مرکز رشد داشته باشد . این مرکز رشد با ارتباطاتی که با ادارات و سازمان ها برقرار نموده دارای پتانسیل بالا برای جذب پروژه هایی با قابلیت تجاری سازی می باشد چرا که طرح های مورد بحث در آن از نیاز سنجی در واحد های صنعتی بدست آمده اند .

وی افزود این مرکز رشد با همکاری اساتید و دانشجویان آغاز به کار نموده است و طرح های و ایده ها توسط اساتید کارگروه تصویب شده و مورد حمایت قرار میگیرند . کارگروه مذکور وظیفه تعیین اولویت های پژوهشی را دارد ، بطوری که با نیاز سنجی و پایش حوزه های تخصصی ( مکاترونیک و رباتیک ) نیاز های موجود در استان، اولویت های پژوهشی را تعیین کرده و اولویت در تخصیص بودجه و … را بر اساس اولویت های پژوهشی بررسی شده تعیین می نمایند .

ایشان با اشاره به این مورد که پرداختن به ایده های نو و کارآمد و در اولویت قرار دادن اشتغال زایی باید از اهم چالش ها در مراکز رشد باشد افزوند که مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده نیز باید همچون آنچه که تا کنون اجرا نموده است باید تمام اراده خود را برای تحقق این امر جمع کرده و بتواند نقش مفیدی را در موارد ذکر شده ارائه نماید.

در انتهای جلسه نیز حضار جلسه به بازدید از طرح های اجرا شده در مرکز و طرح های در دست اقدام همچون دستگاه CNC مخصوص چاپ برد های PCB ، دستگاه انحراف سنج و کوله پشتی ماساژور پرداختند و فعالیت های انجام شده تا کنون را مثبت ارزیابی کرده و برای تمامی فعالین مرکز رشد شهید شفیع زاده و مجاهدین علمی کشور آرزوی موفقیت روز افزون داشتند.

همچنین ببینید

دانشگاه ها با درآمد شهریه ای زنده مانده اند !

الهوردی قنبری در سال ۱۳۶۳ در یک خانواده مذهبی در تبریز متولد شد ، وی …