خانه / مديريت علمي پژوهشي / مراکز رشد و خلاقیت / مرکزرشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده / بازدید از اولین شهرک صنعتی الکترونیک شمال غرب کشور

بازدید از اولین شهرک صنعتی الکترونیک شمال غرب کشور

با همت مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده سازمان بسیج علمی آذربایجان شرقی، جمعی از دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به همراه تعدادی از اساتید این رشته از بخش های مختلف ساخت این شهرک صنعتی بازدید کردند. و در این بازدید دانشجویان با بررسی مسائل تئوری مربوط به چگونگی تشکیل شرکت و مباحث مربوط به حوزه اقتصاد مهندسی و راه های مدیریت شرکت اشنا شدند و در ادامه نحوه مدیرت پروژه های صنعتی ، چگونگی مدیریت مالی و مدیریت صحیح زمان و . . . برای دانشجویان توضیح داده شد.

مهندس ناصر کسرایی با بیان اینکه کار های اولیه برای تاسیس این شهرک حداقل از ۱۰ سال قبل آغاز شده و تا الان ادامه دارد ، خاطر نشان کرد در این شهرک از سرمایه داران فعال در حوزه الکترونیک دعوت شده تا با تأسیس شرکت های صنعتی خود در این شهرک تأسیس ارتباط نزدیکی بین صنایع مختلف بوجود آید . از محاسن دیگر این شهرک صنعتی وجود آزمایشگاه های تخصصی الکترونیک و حوزه های مرتبط با این الکترونیک می باشد که این شهرک را به قطب الکترونیک منطقه تبدیل خواهد نمود .

همچنین وی در مورد نحوه مدیریت پروژه ها توضیحاتی را ارائه نموده و اشاره کرد که چگونه یک پروژه عظیم مانند یک شهرک صنعتی با رعایت و توجه به نکات اصولی در طراحی و ساخت می تواند به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسد.

وی خاطر نشان کرد که شهرک الکترونیک به صورت بخش های مختلف تخصصی بخش بندی شده است و این بخش بندی ها براساس پروپزالی می باشد که صاحبان سرمایه و شرکت ها آن را به هیئت مدیره شهرک تحویل داده و حوزه فعالیت خود را مشخص نموده اند انجام شده است . حتی در این شهرک برای شرکت های نوپا و شرکت های دانش بنیان نیز قطعه هایی در نظر گرفته شده است که با توجه به پروپزال فعالیت شرکت و در صورت تأیید و صلاح دید هیئت مدیره شهرک صنعتی به آنها واگذار میگردد.

مهندس کسرائی در ادامه افزود : این شهرک در آینده ای نه چندان دور نیازمند نیروی های کاری متخصص برای به کار انداختن چرخه تولید در شرکت های خود خواهد بود که ان شاالله با کوشش و پشتکار روز افزون شما شاهد حضورتان در این شهرک چه با عنوان کارآفرین و چه به عنوان متخصص در زمینه های مختلف خواهیم بود .

در ادامه نیز، بازدیدکنندگان از شهرک صنعتی الکترونیک با همراهی مهندس کسرائی و دکتر سخاوتی به بازدید از بخش های مختلف شهرک پرداخته و نحوه زیر سازی و مدیریت در ساخت زیر ساخت های یک شهرک صنعتی، با توجه به ماهیت آنرا بررسی کردند.

همچنین ببینید

دانشگاه ها با درآمد شهریه ای زنده مانده اند !

الهوردی قنبری در سال ۱۳۶۳ در یک خانواده مذهبی در تبریز متولد شد ، وی …