خانه / اخبار / از فعالان عرصه علمی بسیج آذربایجان شرقی در جشنواره جهادگران علم و فناوری تجلیل شد

از فعالان عرصه علمی بسیج آذربایجان شرقی در جشنواره جهادگران علم و فناوری تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان آذربایجان‌شرقی؛ هم‌زمان با هفته بسیج  به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی، جشنواره سالانه جهادگران علم و فناوری را با حضور جانشین فرمانده سپاه استان، جمعی از نخبگان بسیجی و اساتید دانشگاه روز پنج‌شنبه و در  محل سالن جلسات شورای فرماندهی سپاه استان برگزار شد.

بسیج الگوی مقاومت و استقلال‌خواهی در دنیا

در ابتدای جلسه رئیس خانه نخبگان استان، دکتر متفکر آزاد بابیان اهمیت و منزلت بسیج گفت: بسیج سرمایه اجتماعی بزرگی است که مظهر اقتدار کشور هست. نیروی کارآمدی هست که عقلانیت و کارایی را با عشق و ایمان درهم‌آمیخته است.

وی با اشاره به جایگاه مردمی بسیج افزود: بسیج مردمی است و مظهر مردم‌سالاری دینی می‌باشد که نه‌تنها در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف تاریخ انقلاب مؤثر بوده بلکه امروز به یک الگوی مقاومت و استقلال‌خواهی در دنیا تبدیل‌شده است.

علم یکی از مولفه های اقتداراست

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت علم گفت: یکی از مؤلفه‌های اقتدار در عصر حاضر علم است و ما در روز بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم جمع شدیم تا ببینیم نخبگان بسیجی چقدر در پیشرفت و آبادانی کشور گام برمی‌دارند.

رئیس خانه نخبگان  استان در ادامه با اشاره به بیانات رهبری افزود: بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید در تمامی عرصه‌های علمی و اقتصادی و. رتبه اول را در منطقه داشته باشیم  و مطالعه رهبری از شما نخبگان گام برداشتن در این مسیر است.

آماده همکاری برای رفه نیازهای علمی سازمانها

متفکر آزاد با اشاره به اینکه سازمان‌ها وادارات تکلیف اداری دارند گفت: در کار بسیج برخلاف ادارات انگیزه الهی وجود دارد و ما نخبگان نیز باید با روحیه بسیجی و جهادی به سمت اعتلای جامعه قدم برداریم و در این راه هم آماده همکاری با سازمان‌ها وادارات در جهت رفع نیازهای فنی و علمی آن‌ها هستیم.

حمایتهای مالی بلا عوض  بدون هیچ چشمداشتی

در ادامه این نشست دکتر حسین جهانگیری رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت‌های متعدد این سازمان سازمان  گفت: یکی از ساختارهای اصلی این سازمان خانه نخبگان استان هست که متشکل از اساتید متخصص در کارگروه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و زیست‌فناوری  سازمان‌دهی شده و فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های این سازمان از مخترعان و پژوهشگران استان افزود:  مرکز حمایت این سازمان   از طرح‌ها و پژوهش‌های محصول محوری که در راستای نیازهای استان باشند حمایت‌های مالی انجام می‌دهد که علاقه‌مندان با مراجعه به سایت سازمان می‌توانند طرح‌های خود را در قالب‌های موردنظر ارسال و پس از تائید کارگروه‌های تخصصی از حمایت‌های مالی بهره‌مند شوند. لازم به توضیح است که این سازمان تنها مرکزی هست که بدون هیچ چشم‌داشتی در سقف‌های ۳ میلیونی و ۵ میلیونی و بالاتر با تائید سازمان مرکزی اقدام به ارائه خدمات می‌کند.

افتتاح مرکز رشد مهندسی پزشکی در هفته بسیج

جهانگیری در ادامه با اشاره به حمایت‌های مشاوره‌ای و کارگاهی سازمان نیز گفت: با توجه به انجام تفاهم‌نامه‌های همکاری این سازمان با مراکز دانشگاهی استان، صاحبان طرح‌ها می‌توانند با معرفی سازمان از آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد دانشگاه‌های استان استفاده نمایند و همچنین مراکز رشد این سازمان نیز آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و کارگاهی به علاقه‌مندان هست.

وی با اشاره به وجود ۵ مرکز رشد فعال این سازمان در سطح استان من گفت: سه مرکز رشد در دانشگاه تبریز، یک مرکز در دانشگاه آزاد تبریز یک مرکز رشد فعال در مراغه داریم و مرکز رشد مهندسی پزشکی نیز در هفته پژوهش افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج علمی استان در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز حمایت این سازمان گفت: حمایت علمی و پشتیبانی از نقاط قوت استان در حوزه زیست‌فناوری و چرم و کفش و گیاهان دارویی با راه‌اندازی مراکز هدایت در این حوزه‌ها از دیگر دستاوردهای این سازمان می‌باشد.

راه اندازی ۳۶ پایگاه علمی بسیج

جهانگیری با اشاره به راه‌اندازی ۳۶ پایگاه علمی بسیج در سطح استان گفت: مهم‌ترین حرکتی که در سال جاری وسعت داده شد ایجاد پایگاه‌های علمی بسیج در راستای گسترش در رده‌های صفی بود که باهدف تعمیم فعالیت‌های علمی در شهرستان‌ها با همکاری فرماندهان نواحی و مسئولین امر میسر گردید.

وی با اشاره به هدایت و نظارت این سازمان از فعالیت‌های دیگر اقشار بسیج گفت: هدایت و نظارت و پشتیبانی برنامه‌های علمی در دیگر اقشار بسیج بر عهده این سازمان است که به همین خاطر از هر قشر یک نخبه فعال در عرصه علمی تجلیل به عمل می‌آید.

تفکر بسیجی  تنها راهگشای  واقعی مشکات کشور

جانشین فرمانده سپاه عاشورا، سردار عباسقلی زاده نیز در ادامه این مراسم  با اشاره به اهداف سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه عاشورا افزود: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش، بسترسازی برای جنبش نرم‌افزاری، شناسایی، جذب و حمایت همه‌جانبه از نخبگان و همچنین ایجاد و توسعه تشکل‌های دانش‌بنیان از ضرورت‌های کنونی استان است و لازم است بسیجیان باهمت جهادی برای تحقق این اهداف بکوشند

وی نقش بسیجیان پژوهشگر را در عصر حاضر مهم خواند و تأکید کرد: بسیجیان باید با عزمی جدی در حوزه تولید علم و فن‌آوری و کاربردی کردن طرح‌های دانش‌بنیان همانند دوران دفاع مقدس به توسعه کشور و ایجاد اشتغال پایدار کمک کنند

جانشین فرمانده سپاه عاشورا بسیج را تنها راهگشای واقعی مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: بسیجیان ایران اسلامی می‌توانند همانند ۸ سال دفاع مقدس قله‌های افتخار و پیروزی را فتح کنند.

 لازم به توضیح است که در ادامه این مراسم تعدادی از مسئولین کارگروه‌ها و پایگاه‌های علمی بسیج فعالیت‌های رده خود را به حاضران تشریح و ارائه نمودند و در پایان از برگزیدگان فعالان علمی در حوزه‌های مختلف توسط این سازمان تقدیر به عمل آمد

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …