خانه / اخبار / جشنواره« رویش» اهر برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره« رویش» اهر برگزیدگان خود را شناخت

نفرات برتر جشنواره »رویش از ایده تا ثروت » مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اهر معرفی شدند.

امیر قیامی راد با طرح ” کفش دیابتی برای جلوگیری از زخم‌های پا ” به‌عنوان رتبه اول، مهدی احمدی سابق با طرح “تولید کرم ضد لک و روشن‌کننده برای اولین بار در ایران ” دوم و سپیده جعفری با طرح ” استفاده از فناوری‌های هوشمند تعاملی برای بازی وارسازی محتوای کتب درسی و زنگ ورزش ” رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

عبدالرضا واعظی رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این جشنواره بابیان اینکه این جشنواره باهدف حمایت از ایده‌های نو، استعدادهای درخشان و کارآفرینان و بستری برای تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان برگزار شد گفت:76 طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده بود که از این تعداد 26 طرح به مرحله داوری راه یافت.
واعظی افزود: از طرح‌های راه‌یافته به مرحله داوری 3 طرح به‌عنوان رتبه‌های برتر و 13 طرح نیز موردحمایت قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این جشنواره برخلاف دیگر جشنواره‌ها با برگزاری اختتامیه کار به انتها نمی‌رسد و آغاز حمایت و فعالیت طرح‌های برتر به‌عنوان واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان است.

واعظی با اشاره به حمایت 10 میلیارد ریالی از طرح‌های منتخب در این جشنواره گفت: طرح‌های برتر بدون نیاز به داوری مجدد در مرکز رشد اهر مستقر خواهند شد و تسهیلات حمایتی 36 ماهه دویست الی یک هزار سیصد میلیون ریالی با بهره 3 درصد و با تنفس 3 ساله و بدون نیاز به ضامن پرداخت خواهد شد.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به سطح بالای طرح‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره تأکید کرد: این طرح‌ها می‌توانند به بسیاری از مسائل ملی کمک کنند و تلاش خواهیم کرد هرچه سریع‌تر این طرح‌ها به سمت تولید ثروت و اشتغال‌زایی جوانان سوق پیدا کنند.
واعظی خاطرنشان کرد: فرهنگ توسعه در شهرستان اهر شکل‌گرفته و مجموعه مسئولان شهرستان بر حل مشکلات با بهره‌گیری از فناوری تأکیددارند.
وی اظهار کرد: مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مسیری بی‌بازگشت است که اکنون در حال پیموده شدن است و سیاست کلی نظام بر حمایت از فناوران و دانش‌بنیان متمرکز است و تمامی دولت‌ها ملزم به پایبندی و تقویت این حوزه هستند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …