خانه / اخبار / مرکز رشد شهید فخری زاده اکوسیستم علم و فناوری است

مرکز رشد شهید فخری زاده اکوسیستم علم و فناوری است

نادر ارسلانی، رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی گفت: ایجاد و راه اندازی  مرکز نوآوری یکی از مطالبات سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان است، در استان آذربایجان شرقی  ضروری است مرکزی وجود داشته باشد تا شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها در آن مرکز حضور داشته باشند. بنابراین ضروری بود مرکز رشد و نوآوری شهید فخری زاده به عنوان اکوسیستم علم و فناوری ایجاد شود.

وی ادامه داد: زمانی که چالش ها و مشکلات استانی احصاء شده و راهکارهای علمی و عملی ارائه می شود نحوه انجام این راهکارها از طریق این مرکز نوآوری صورت می گیرد. این مرکز به نام شهید فخری زاده دانشمند هسته ای راه اندازی می شود تا در حوزه صنعت اقدامات مفید ومناسب بسیار خوبی صورت گیرد و نیازمندی  صنایع استان که از خارج وارد می شود مرتفع گردد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد: با مستقر کردن شرکت های دانش بنیان در اکوسیستم علم و فناوری  و بازاریابی و شتابدهی به فعالیت های آنان، درصدد هستیم به سمت تولید و مهندسی معکوس حرکت کرده و محصولات فناورانه و هایتک تولید نموده و صنعت رو به پشرفت و توسعه داشته باشیم و در جهت تبدیل چرخه ایده به ثروت حرکت کنیم.

ارسلانی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری زاده با همکاری اداره کل تعاون، رفاه و امور اجتماعی و شرکت لیفتراک سازی راه اندازی می شود خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مرکز اشتغال پایدار برای تحصیل کردگان دانشگاهی و متخصصین ایجاد می شود و به دنبال آن پروسه ایده به ثروت اتفاق افتاده و شتاب بیشتری به خود می گیرد.

ارسلانی اظهارداشت: در دنیا یکی از بزرگ ترین بسترها  برای اشتغال زایی و کارآفرینی  «اسمی لر»

یعنی بنگاه های کوچک و متوسط هستند تا بتوانند کارگاه های زودبازده بیشتری ایجاد کنند تا جوانان فرآیند تبدیل ایده به ثروت را یاد بگیرند. در این صورت است که نیازی به شغل ندارند چون علم خود را به ثروت تبدیل کرده اند.و امیدواریم در آینده نزدیک به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند «باید اقتصاد دانش بنیان محقق شود» دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مساحت مرکز نوآوری شهید فخری زاده پنج هزار متر مربع بوده و دارای بخش اداری  و دو سوله صنعتی و تخصصی است. و حداقل ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و واحدهای فناور و صنعتی می توانند از ظرفیت این مرکز بهره مند شوند.

بنا به گفته وی در این مرکز ماشین آلات و تجهیزات صنعتی  در اختیار جوانان است تا از این ظرفیت استفاده کنند تا تولید فناوری هایتک اتفاق بیفتد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …