خانه / اخبار / اجرای 300 طرح مشترک دانشگاه تبریز با دانشگاه های خارجی

اجرای 300 طرح مشترک دانشگاه تبریز با دانشگاه های خارجی

اجرای بیش از 300 طرح مشترک اساتید دانشگاه تبریز با دانشگاههای خارجی طی 4 سال گذشته از مهمترین اقدامات حوزه بین المللی این دانشگاه است.

دکتر  مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت:طراحی و اجرای  فراخوان طرح  های بین المللی که در این راستا ۳۷ طرح پژوهشی منتخب اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز از گروههای  عمده دانشگاه با محققینی از ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا در قالب برنامه TabrizU-300  مورد حمایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همینطور اجرای فراخوان طرح های بین المللی Tabriz-IslamicU ویژه همکاریهای علمی بین المللی اعضای هیات علمی گروههای علوم انسانی دانشگاه تبریز با محققین کشورهای اسلامی  از دیگر برنامه های تعمیق همکاریهای بین المللی در گروههای آموزشی دانشگاه است

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به انعقادتفاهم نامه های علمی با دانشگاه های معتبر دنیا اظهارداشت: امضای بالغ بر 200  تفاهم نامه با دانشگاه های معتبر از کشورهای کانادا، چین، فرانسه آلمان، ترکیه و … و اجرای بیش از 300 طرح مشترک اساتید دانشگاه تبریز با دانشگاههای خارجی طی 4 سال گذشته از مهمترین اقدامات حوزه بین المللی است.

دکتر مجیدی با اشاره به سایر فعالیت های دانشگاه تبریز ادامه داد: از دیگر فعالیتهای مرکز رشد و نو آوری واحدهای فناور استقرار 15 شرکت دانش بنیان و پذیرش  و استقرار بیش از 40 واحد فناور و اشتغال بیش از 110 نفر در این مرکز می باشد.

این مرکز  طرحهای متعددی در حال اجرا دارد  که 3 طرح بزرگ آن  در حال تجاری سازی هستند.. این مرکز از  اولین روز های شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را  مضاعف نموده که از اهم فعالیتها و طرحها می توان به تولید و توزیع محلول های ضد عفونی کننده سطوح و دست، دستگاه تب سنج از راه دور، دستگاه تصفیه هوا، مه پاش، اسپری خودکار، طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک، کش زن، پد الکترونیکی جهت آموزش اشاره نمود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …